Forum > Färdiga produktioner

MOMA – Crime & Punishment

<< < (3/7) > >>

MOMA:

--- Citat från: Wernborg skrivet 05.03.2017, 14:30:26 ---Professionellt i varje detalj.
Gissar att Bribedant och Hagis ska bidra med bas och trummor? Lär ju inte bli sämre då.

Det där stompiga partiet i början kanske kändes lite daterat nittiotal, men det får passera när helheten är så tokbra.

Sången alltså. Wow!

Kommer att tänka på Big Money, med Vasa och Rongedal som jag gillade mycket när det kom.

Ser fram emot fortsättningen.

--- Slut citat ---

Mange tack!

Tja, stompet i inledningen skulle jag själv kunna datera ännu lite äldre:) Kul att du gillade det! Förutom trummor och bas så är det ju en del småflinade kvar, men en kommentar som din motiverar en att köra ända in i kaklet!

Tackar!

MOMA

MOMA:

--- Citat från: Asti skrivet 05.03.2017, 15:50:56 ---Arr, prod och framförande är skitbra! Jättesnygg sång och maffiga körer.
Bas och trummor kan säkert förbättras mha Bribedant och Hagis.
Basen är lite anonym i nuläget och trummorna kan nog få mer dynamik.
Låten i sig har en helt OK refräng, men här finns inte samma nerv och lyft
som i t.ex "Why", som är en av mina favoriter ur din låtsamling.
Men du benämner ju den själv "lite lättsammare alster".  :)
Hur som helst - väldigt snyggt och mycket kompetent!
/Asti

--- Slut citat ---

Jomen, det är så, med spår som Jericho och Dark Water som är påtagligt gravallvarliga kändes det lite uppåt att bara skriva en hopdiktad story om en udda filur i ett inte helt fördelaktig läge:) Det var också tänkt som övningsobjekt med Reaper, så det knåpades både rätt och fel under resan.

Tack för positiva kommentarer!!

MOMA

Marsall:
Fin mix som vanligt ,O trummor o fetbas kommer ju snart ..Annars finfin sång som kanske skulle varit lite närmre lyssnaren för värmens skull tycke smaksak kanske?..Det blir mer värme med medspelarna som kommer sen o fläskar  :D Cathig reffe också :)

MOMA:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.03.2017, 08:02:27 ---Snygg produktion. Sången är super. Lite mer botten i basen och baskaggen saknar jag. Det är lite 10 CC stuk äver det hela. Av nån anledning kommer jag att tänka på deras låt "One Night In Paris" :)

//Space

--- Slut citat ---

Kul! Den hade jag inte hört innan du nämnde den - men nu har jag det! (trodde jag hade koll på 10CC:) Den är ju spejsad då det räcker :D Crime är kanske lite enklare i formen, men kul att du gillade den!

Tack för positiv kommentar!

MOMA

Plinka:
Jag myser verkligen av harmonierna,arret och superkrispigt skönt gitarrljud. Gillar dynamiken där du varvar tempot så snyggt och de suuupersköna körerna! Det enda jag har att tipsa på om det nu skulle vara något, är att försöka få till sången lika dynamisk. Alltså du sjunger ju grymt bra, men tex strax efter mitten när arret är så där avskalat och lite pausat, så kunde du fått ner rösten om du förstår vad jag menar? Tex skulle du kunna prata mer eller nåt i den stilen... Stycket uppskattas härifrån!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion