Forum > Demolåtar
Asti - Never let the spirit go away (ny version)
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 20.02.2017, 13:48:54 ---Bra med spammare - hade vi inte funnits så hade kanske KR torkat ihop på halvfärdiga demofronten? :)
Har inte den bästa lyssningen på jobbet men på det stora låter det bra. Ingen idé att jag säger nåt om nivåer. Men (nu e de bara min smak som talar) den är kanske lite trött i sitt arr - kan behöva något stick eller nåt med lite rulle? :D
/G
--- Slut citat ---
Ja, just nu är det väldigt lugnt bortsett från oss två då kanske. :)
Den är nog lite "släpig" ja....kanske lite för långsam..?
Jag har försökt variera med intro, vers, refräng och instrumentalt mellanspel,
så något stick utöver detta vet jag inte om det behövs, men kanske tempot eller något i arret skulle behöva förändras!?
Kanske är det så att låten i sig inte så intressant helt enkelt.
Tack för din feedback Göran!
/Asti
Asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 20.02.2017, 14:21:19 ---Låter bra, nivåernä ar bra tycker jag. Symbolkrasherna låter bra (jag har oftast problem med dem... antingen låter det för mycket eller för lite om dem)
Låten i sig själv är kanske lite förutsägbar, talar eventuellt om samma grej som Gurano nämnde :unsure:
Jag menar nu inte att låten är dålig på nåt sätt, nejdå, den är skön och lätt att lyssna till. Den känns kanske bara lite bekant.
//Space
--- Slut citat ---
Skönt att du tycker nivåerna känns OK! Jag brukar editera in cymbalkrascher på önskade ställen och justerar då velocityn på dom.
Kanske har jag omedvetet snott melodi eller harmonier nånstans....få se om någon kanske kan känna igen det i så fall! :)
Bra att du ändå kan lyssna på låten! :)
Tack för din feedback Krister!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Roffe H skrivet 20.02.2017, 22:07:10 ---Snyggt jobbat, fin melodi och bra sång och sköna stämmor. Nivåer eller panorering kan jag inte uttala mig om eftersom hörseln på ena örat fortfarande är nedsatt. :huh:
/Roffe H
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar melodi och sång!
Tråkigt däremot att du fortfarande har problem med hörseln!
Tack för din kommentar Roughe och hoppas att du snart är bra på örat igen! :)
/Asti
Asti:
--- Citat från: hogge skrivet 21.02.2017, 07:13:41 ---Fantastisk sång som vanligt och en fin melodi. Det här lyssnar jag gärna på igen.. Lennon/McCartney feut. Mikael Wiehe :P
--- Slut citat ---
Kul att du gillar min sång! Du har min tillåtelse att lyssna så många gånger du vill! :)
Jo, dom här musikaliska rötterna har man väl svårt att komma ifrån, men det är ju
samtidigt enormt hedrande när någon får associationer i den riktningen!
Tack för din feedback Hogge!
/Asti
spacetrucker:
--- Citat från: Asti skrivet 21.02.2017, 13:35:27 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 20.02.2017, 14:21:19 ---Låter bra, nivåernä ar bra tycker jag. Symbolkrasherna låter bra (jag har oftast problem med dem... antingen låter det för mycket eller för lite om dem)
Låten i sig själv är kanske lite förutsägbar, talar eventuellt om samma grej som Gurano nämnde :unsure:
Jag menar nu inte att låten är dålig på nåt sätt, nejdå, den är skön och lätt att lyssna till. Den känns kanske bara lite bekant.
//Space
--- Slut citat ---
Skönt att du tycker nivåerna känns OK! Jag brukar editera in cymbalkrascher på önskade ställen och justerar då velocityn på dom.
Kanske har jag omedvetet snott melodi eller harmonier nånstans....få se om någon kanske kan känna igen det i så fall! :)
Bra att du ändå kan lyssna på låten! :)
Tack för din feedback Krister!
/Asti
--- Slut citat ---
Jag skulle när som helst köpa en platta med sån här musik :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida