Forum > Demolåtar
Asti - Another kind of people
spacetrucker:
Jag lyssnade... och lyssnade och tyckte att "dehär låter stökigt otydligt på nåt sätt"... sen kopplade jag om från mina passiva Behringer Truth B2031P till mina aktiva monitorer (också Behringer) och då lät allt rätt :). Vet inte om det beror på försärkaren eller högtalarna men i det första fallet försvann sångens klarhet helt och det lät bara otydligt.
Men jo, bra låt och bra text (som vanligt). Jag tror mig veta att du använder Waves Reel ADT... om du använt den även här kanske du vill berätta hur du ställt in spakarna :rolleyes:
//Space
Asti:
--- Citat från: Toby skrivet 05.02.2017, 15:08:43 ---Riktigt skönt flow i låten! Gillar verkligen basen. Efter solot med bara trummor, sång och bas är effektfullt och skönt dynamiskt. Bra sång och snyggt arr. Kanske blir det lite väl statiskt med den här 2-4 virveln/rytminstrumentet? som går genom hela låten. Men också ganska suggestivt. Kanske den bara är lite torr? Annars låter det kanon tycker jag!/Toby
--- Slut citat ---
Jag har fastnat för den här subbasen, som jag tycker ger ett mjukt och fylligt sound.
Roligt att du gillar sång och arr! Ville pröva om det funkade med sång till enbart bas och trummor. :)
Trummorna är från en gammal Groove Agent version. Försöker hitta lite "nya", spännande
rytmalternativ till de konventionella trum-patterns jag har tillgång till i Superior Drummer.
Tyvärr finns det inte så mycket fills och variationer i GA, så det kanske blir lite monotont..?
Jag har lagt på lite reverb, men kanske inte tillräckligt....
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 05.02.2017, 17:33:48 ---Va snyggt! Suggestivt och bra flow som Toby skriver. Gillar delayet på voxen och mixen är ju hur bra som helst. När det nu i övrigt låter så proffsigt skulle man ju önska att du tajtar till kören och en effekt som jag tror skulle funka är att voxen blir solo (utan kör) på en eller flera slutfaser i verserna.
--- Slut citat ---
Kul att du nämner delayet, som jag inte använt så mycket tidigare!
Skönt att mixen verkar funka! Jag är medveten om att stämmorna i andra versen
inte är helt tajta. Ska försöka fixa det eller i värsta fall sjunga om!
Tror jag förstår hur du tänker med att ta bort ett par stämmor på valda ställen...
Ska fundera på det! Tack för din feedback Micke!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 05.02.2017, 18:02:35 ---Suverän låt härligt flow som sgt. Texten är hur bra som helst och tankarna känns igen. Gurorna kommer in helt rätt med sitt lilla elaka ljud. Nån sa nåt om virveln den tänkte jag inte alls på men subbasen är ju helt perfekt möjligen är körerna inte riktigt i synk men det tror jag du inte tänkte de skulle vara heller funkar bra så här.
Det blir fyra såna här :D :D :D :D
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten och speciellt att du nämner texten!
Har inte lagt så mycket tid på den, men vissa delar funkar väl rätt bra tror jag...
Kören har jag helt enkelt inte hunnit tajta till ännu, men jag ska försöka åtgärda det.
Tack för din feedback Eddi och för dina fyra smilfinkar! :)
/Asti
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 05.02.2017, 19:56:53 ---Detta låter alldeles utmärkt!
/G
--- Slut citat ---
Gläder mig att du tycker det!
Tack för din kommentar Göran!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida