Forum > Demolåtar
Asti - Another kind of people
Asti:
Kör vidare med subbas och hiphop-trummor som grund i ytterligare en låt.
Texten är en reflektion över våra ofta inskränkta och låsta inställningar i möten med människor.
Tänk om vi (inkl mig själv) kunde vara lite mer öppna och fördomsfria och inte
vara så rädda att "göra bort oss".... Per var en spontan och frispråkig person,
som kanske inte alltid i mitt tycke var helt "rätt ute", men det behövs sådana personer
för att vi inte ska fastna i våra bekvämlighetszoner utan ifrågasätta och kanske värdera om.
Därför vill jag tillägna denna låten till Per. Tyvärr träffades vi aldrig "på riktigt", men det känns
som att vi kände varann ändå. Vi gjorde några intressanta samarbeten, som jag tyckte om.
Kommentera gärna om något låter fel eller om vad som helst.
Titel: Another kind of people
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:16
År: 2017
Another kind of people
There's another kind of people here
They look me in the eyes
I don't know what they are thinking
It took me by surprise
Maybe they are seeing me
as someone on the run
When all I'm doing's mind my own
Lying in the sun
In every human being
in every true belief
In all of our behaviour
In the deepest of our grief
We seek for understanding
to find some peace of mind
A better way of living
Salvation for Mankind
Another kind of people
Another kind of place
Leaning on each other
for someone to embrace
How can I fit into this
I've never really tried
I have nothing more to lose so
it can only hurt my pride
Toby:
Riktigt skönt flow i låten! Gillar verkligen basen. Efter solot med bara trummor, sång och bas är effektfullt och skönt dynamiskt. Bra sång och snyggt arr. Kanske blir det lite väl statiskt med den här 2-4 virveln/rytminstrumentet? som går genom hela låten. Men också ganska suggestivt. Kanske den bara är lite torr? Annars låter det kanon tycker jag!/Toby
equality:
Va snyggt! Suggestivt och bra flow som Toby skriver. Gillar delayet på voxen och mixen är ju hur bra som helst. När det nu i övrigt låter så proffsigt skulle man ju önska att du tajtar till kören och en effekt som jag tror skulle funka är att voxen blir solo (utan kör) på en eller flera slutfaser i verserna.
Eddi:
Suverän låt härligt flow som sgt. Texten är hur bra som helst och tankarna känns igen. Gurorna kommer in helt rätt med sitt lilla elaka ljud. Nån sa nåt om virveln den tänkte jag inte alls på men subbasen är ju helt perfekt möjligen är körerna inte riktigt i synk men det tror jag du inte tänkte de skulle vara heller funkar bra så här.
Det blir fyra såna här :D :D :D :D
Gurano:
Detta låter alldeles utmärkt!
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida