Forum > Färdiga produktioner

Asti - First site (klar)

<< < (5/11) > >>

Asti:

--- Citat från: Emulator skrivet 07.12.2016, 01:35:17 ---kul! Bevisligen kan man lära gamla hundar att sitta. Det är liksom en asti original men ändå inte.
Gitarrsolot kunde kanske må bra av att låta santana? eller så detta ljud, men lite mer biffig bakgrund till det, så kontrasten jobbar till din fördel.
Sången tycker jag inte passar riktigt. Körerna i refrängen är verkligen suveräna ljud- och mixmässigt, men själva verssången tycker jag låter lite sökt och skum.
jag skulle behållit vocodern, men tagit det övriga spåret och lagt på kompressor typ 15:1 så det låter processat och andning kommer med. Kanske tappa en del av signalen till aux där du lägger lågpass, och en svag overdrive, då kommer den mörka delen bli mer framträdande grumlig.
Grymt bra låt annars, och kul att du testar nya vägar!

--- Slut citat ---
Jo, jag försöker ju omsätta låtidéerna i en lite modernare kostym än vad jag brukar.... :)
Här ville jag ha ett mjukt gitarrsolo, men det skulle säkert funkat med ett halvdistat solo också!
Vad gäller sången tycker jag faktiskt tvärt emot!  :D Jag gillar verssången med det "lagom" processade soundet.
Refrängsången tycker jag kunde också låtit mer "processat", men fick inte till det riktigt. Låter lite för "städat" tycker jag.
Jag använder vocoder även på en del av refrängsången, men den drunknar i mixen...
Intressanta tips du kommer med vad gäller kompressor eller aux med lågpass och overdrive! Ska testa det!
Roligt att du gillar låten! Tack för din feedback Emu!
/Asti

Emulator:

--- Citat från: Asti skrivet 07.12.2016, 10:40:16 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 07.12.2016, 01:35:17 ---kul! Bevisligen kan man lära gamla hundar att sitta. Det är liksom en asti original men ändå inte.
Gitarrsolot kunde kanske må bra av att låta santana? eller så detta ljud, men lite mer biffig bakgrund till det, så kontrasten jobbar till din fördel.
Sången tycker jag inte passar riktigt. Körerna i refrängen är verkligen suveräna ljud- och mixmässigt, men själva verssången tycker jag låter lite sökt och skum.
jag skulle behållit vocodern, men tagit det övriga spåret och lagt på kompressor typ 15:1 så det låter processat och andning kommer med. Kanske tappa en del av signalen till aux där du lägger lågpass, och en svag overdrive, då kommer den mörka delen bli mer framträdande grumlig.

--- Slut citat ---
Jo, jag försöker ju omsätta låtidéerna i en lite modernare kostym än vad jag brukar.... :)
Här ville jag ha ett mjukt gitarrsolo, men det skulle säkert funkat med ett halvdistat solo också!
Vad gäller sången tycker jag faktiskt tvärt emot!  :D Jag gillar verssången med det "lagom" processade soundet.
Refrängsången tycker jag kunde också låtit mer "processat", men fick inte till det riktigt. Låter lite för "städat" tycker jag.
Jag använder vocoder även på en del av refrängsången, men den drunknar i mixen...
Intressanta tips du kommer med vad gäller kompressor eller aux med lågpass och overdrive! Ska testa det!
/Asti

--- Slut citat ---

Kort kommentar: jag upplever verssången som två ljud ihop. Ett lite mer retro, och ihop med vocodern känner jag två ljud. jag tror det skulle vara bra att få det som ETT komplext ljud?

just tänker out loud :D

Plinka:
Ja det här låter som att du hittat lite nytt sound och uttryck! Den är rytmisk på ett gött sätt och refrängen sätter sig. Låter som att du haft kul under bygget, och härligt med den där synthslingan. Tummen upp härifrån!!

Asti:

--- Citat från: Emulator skrivet 07.12.2016, 18:33:25 ---
--- Citat från: Asti skrivet 07.12.2016, 10:40:16 ---

--- Slut citat ---
/Asti

--- Slut citat ---
Kort kommentar: jag upplever verssången som två ljud ihop. Ett lite mer retro, och ihop med vocodern känner jag två ljud. jag tror det skulle vara bra att få det som ETT komplext ljud?
just tänker out loud :D

--- Slut citat ---
Jo, du upplever det helt rätt!  :) Leadsången i versen består av två spår, ett med vocoder och ett utan!
Men jag gillar blandningen - att det inte låter för mycket vocoder. Tack för klargörande!
/Asti

jonnerstone:
Mycket bra låt!

Trumljudet känns helt rätt, med andra ord så är det bra att det är en gammal version av GA, tillför lite smuts.

Håller med Emu om sångljudet vs vocoder på verserna. Utnyttja vocodern mer.....låt den spela fler toner eller små ackord så att det blir som att vocodern förutom att dubba leaden även gör stämmor. Endast fantasin sätter gränsen där.

Solot då.....låt det där synthljudet till höger dubba sologitarren och panorerar ut dom....kommer bli najs!

Hör att det i slutet skulle vara gott med en stämma med lite tryck i som ligger en oktav upp fast långt i bakgrunden. (jag kan sjunga in en sådan om du vill prova)

Bra jobbat som vanligt och väldigt kul att du ger dig ut på lite outforskad mark. Håller absolut inte med Fuzzbub, fortsätt utforska, att trampa på i invanda fotspår är inte kul och utvecklande  :)

Tjou!

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion