Forum > Färdiga produktioner

Asti - First site (klar)

<< < (6/11) > >>

Asti:

--- Citat från: Plinka skrivet 08.12.2016, 09:21:16 ---Ja det här låter som att du hittat lite nytt sound och uttryck! Den är rytmisk på ett gött sätt och refrängen sätter sig. Låter som att du haft kul under bygget, och härligt med den där synthslingan. Tummen upp härifrån!!

--- Slut citat ---
Tack för det Carina!
Jo, det är roligt att försöka hitta nya ljud och arrangemang!
Syntslingan (Gangsta whine :)) tycker jag funkar rätt bra!
Skulle nog vilja ha litet extra tryck i trummorna i refrängen,
plus ev lite "tuffare" sångljud där....vi får se vad det blir.  :)
/Asti

Asti:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 09.12.2016, 16:22:09 ---Mycket bra låt!
Trumljudet känns helt rätt, med andra ord så är det bra att det är en gammal version av GA, tillför lite smuts.
Håller med Emu om sångljudet vs vocoder på verserna. Utnyttja vocodern mer.....låt den spela fler toner eller små ackord så att det blir som att vocodern förutom att dubba leaden även gör stämmor. Endast fantasin sätter gränsen där.
Solot då.....låt det där synthljudet till höger dubba sologitarren och panorerar ut dom....kommer bli najs!
Hör att det i slutet skulle vara gott med en stämma med lite tryck i som ligger en oktav upp fast långt i bakgrunden. (jag kan sjunga in en sådan om du vill prova)
Bra jobbat som vanligt och väldigt kul att du ger dig ut på lite outforskad mark. Håller absolut inte med Fuzzbub, fortsätt utforska, att trampa på i invanda fotspår är inte kul och utvecklande  :)
Tjou!
Micke

--- Slut citat ---
OK, du tycker trumljudet funkar! Skönt!
Ska testa att utöka vocoder-spåret som du föreslår! Emu hade säkert en Point där!
Toby tyckte synten skulle bort under gitarrsolot, vilket jag lutar åt. Ska testa din idé innan jag gör så!
Vill du lägga en stämma får du naturligtvis gärna göra det! Jättetacksam i så fall! Har du något tips om
hur jag ska göra för att generellt sett få mer tryck i sången i refrängerna? Låter lite lamt nu tycker jag....
Jag försöker hitta nya ljud, rytmer, arr etc till stor del beroende på mina känsliga öron, men naturligtvis
också för att det är skitkul!  :) Men känner jag att öronen klarar det så gör jag gärna lite ösigare låtar som
Fuzzbub föredrar också framöver! Det är kul det med!  :)
Tack för kommentar och tips Micke!
/Asti

Eddi:
Återfallslyssnat och det är en jäkligt bra låt det här. Vocodern är ball och gör det hela lite modernare kanske vad vet jag - man är ju så van att höra din stämma så jag kanske var lite negativ när jag sa att det låter som vanligt - inte för att jag inte gillar det - men jag menar att moderna sångare är ju otroligt effektprocessade och det är nog ett fack där Asti inte ska vara. Oj nu vart jag konservativ plötsligt också jaja bra låt i alla fall.... :) DET vidhåller jag...

Marsall:
Va kul att du testar nya banor..Bra hookig reffräng som mals på xtra plus för det :D .Sången kändes lite för mycket reverb Men jag vande mig ju längre låten fortskred..Sen den där swishljudet som jag tror space var inne på..kunde sänkas lite grann ... Fint beatande i min lyss B)

MOMA:
Vilka goda nyheter!!

1. Dina öron känns uppenbarligen bättre (En tinnitus-tomte som jag förstår vad det kan betyda för välbefinnandet)
2. Du har till råga på allt knåpat ihop ett av dina starkaste alster hittills – vilket inte säger lite i ditt fall.

Bra låtsnickeri på hög nivå, med bra växlingar mellan stycken och suveränt skön refräng. Om detta är en demo, så ser jag fram emot en färdig master - med en sådan komposition kan det inte bli annat än top notch!

Själv skulle jag känna på att få in lite mer "luft" i arret, i den här demo-versionen ligger mycket tätt inpå. Kanske skulle det vara välgörande med något nära, och något lite längre bort?

Jättebra låt att sätta högt upp på musiker-cv:t!

MOMA

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion