Forum > Färdiga produktioner

Asti - First site (klar)

<< < (4/11) > >>

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 05.12.2016, 13:42:13 ---Roligt att du känner dig bättre, tycker låten är fin...sången sitter som vanligt, snygg gitarr.
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack för det Roughe!  :)
Roligt att du gillar låten!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Toby skrivet 05.12.2016, 19:36:29 ---
--- Citat från: Asti skrivet 04.12.2016, 15:32:34 ---
--- Citat från: Toby skrivet 02.12.2016, 20:04:19 ---Grym låt! Gillar allt utom att synten kan bort under det snygga gitarrsolot. Tillför inget utan bara stör tycker jag. Kanske att synten, under verserna,  annars kunde spela mer legato och även stråkarna. Skitbra annars! Modernt vet jag inte vad det är däremot.  :)/Toby

--- Slut citat ---
Kul att du tycker låten är bra!
Ja, synten kanske kan tas bort under solot....ska fundera på det!
Är inte riktigt med på vad du menar med att synten och stråkarna
under verserna kunde spela mer "legato"...?
Med modernt menade jag att jag inte skulle använda konventionella trummor,
akustiska gitarrer och elbas och att sångljudet skulle låta lite "processat".
Jag försöker komma ifrån invanda hjulspår vad gäller arr och ljudbild.
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti

--- Slut citat ---
Vad jag menar är att jag hörde en del tangentlyft, mest på synten, som jag inte gillade. Legato betyder bundet. När jag lyssnar igen så är det inte så farligt men själv hade jag nog fixat med det. Mvh Toby

--- Slut citat ---
Tack för klargörandet! Ska försöka åtgärda!
/Asti

Fuzzbub:
Detta är inte dåligt på något sätt, men som du säkert förstår är det långt ifrån den stilen jag föredrar.   :huh:
 Du hade ju ett sånt skönt flow för nåt år sedan men asgrymma låtar Asti.  Jag vill tillbaka!   ;)

/Fuzz

Asti:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 06.12.2016, 11:42:31 ---Detta är inte dåligt på något sätt, men som du säkert förstår är det långt ifrån den stilen jag föredrar.   :huh:
 Du hade ju ett sånt skönt flow för nåt år sedan men asgrymma låtar Asti.  Jag vill tillbaka!   ;)
/Fuzz

--- Slut citat ---
Eftersom jag har känsliga öron nuförtiden vill jag inte fresta dom med för hög musik!
Så nu prövar jag mig fram med lite softare tongångar.  :)
Har full förståelse för att det inte faller alla i smaken.  ;)
Tack ändå för din kommentar!
/Asti

Emulator:
kul! Bevisligen kan man lära gamla hundar att sitta. Det är liksom en asti original men ändå inte.

Gitarrsolot kunde kanske må bra av att låta santana? eller så detta ljud, men lite mer biffig bakgrund till det, så kontrasten jobbar till din fördel.

Sången tycker jag inte passar riktigt. Körerna i refrängen är verkligen suveräna ljud- och mixmässigt, men själva verssången tycker jag låter lite sökt och skum.

jag skulle behållit vocodern, men tagit det övriga spåret och lagt på kompressor typ 15:1 så det låter processat och andning kommer med. Kanske tappa en del av signalen till aux där du lägger lågpass, och en svag overdrive, då kommer den mörka delen bli mer framträdande grumlig.

Grymt bra låt annars, och kul att du testar nya vägar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion