Forum > Demolåtar

CHROME: Unchained v2

<< < (4/19) > >>

Wernborg:
Har bara hört denna med hr Emu själv på sång tidigare. En annan känsla nu. Tycker du har mixat sången för lågt. Första halvan är svajig på sången, där kanske ett par omtagningar är på sin plats. Sedan efter hälften och framåt blir det bra. Men den behöver komma fram mer. Tror du fegar på sångvolymen eftersom du kan texten och vet vad som ska sjungas??

Bra melodi i refrängen förresten. Coolt effekt på avslutningsfrasen.

Ska bli kul att gå bärsärk på denna sen  ;)

Emulator:

--- Citat från: Wernborg skrivet 22.09.2007, 00:52:47 ---Har bara hört denna med hr Emu själv på sång tidigare. En annan känsla nu. Tycker du har mixat sången för lågt. Första halvan är svajig på sången, där kanske ett par omtagningar är på sin plats. Sedan efter hälften och framåt blir det bra. Men den behöver komma fram mer. Tror du fegar på sångvolymen eftersom du kan texten och vet vad som ska sjungas??

Bra melodi i refrängen förresten. Coolt effekt på avslutningsfrasen.

Ska bli kul att gå bärsärk på denna sen  ;)

--- Slut citat ---

Så är det ju i normalfallet med mina sångmixar, men i detta fall är ljudfilen för knastrig för att det skall gå att använda högre än så här...

jag kan ordna ltie ammoniak så du får lukta på innan ? :D

mahan:
Joppsan!
Bläddrade genom tråden o konstaterade igen en gång att smak o tycke är mångdelat.
Intron med sin oktavsynth låter...hrkrmmm alltför naivistisk till ett alster som detta. Det är förstås meningen att låten ska växa till sig men int kan den börja på vadsomhelst heller. Lite mer attityd please! ;)

Och sången i intron borde tas om, den surar på några lite väl mycket, eller så om kompet blir lite satdigare och tyngre så märks det kanske inte....men...

Du brukar säga åt mig att skita ner sounden mera, det är just det som jag nu saknar här, alltför cleant och därav blir det aningen enformigt, ingen spets, vässa vääsa väässsa :D

När vi kommer till körenabörjar det likna nånting, men ändå saknas det där.....va fan de nu sen än må vara, skränig o distad gura eller nåt anat distsound. Men som sagt, meer attityd o tryck!

Ush vilken kommentar, inte så illa som det låter, gillar låtuppställningen med verbad sång och synthkomp. Lite mer energi och skruvning så kan jag vara nöjd. Men detta är ju min åsikt... kanske har jag fel eller så får vi snart en ny version! :D

h.  Johan

Emulator:
trodde aldriga jag skulle få rådet att skita ner något  :blink:  Annars brukar det ju låta "men emu sänk disten för i h*veteee!!!!"

"int kan den börja på vadsomhelst heller"  <--underbar kommentar, point taken. Gör om gör rätt.

Kanske hittar hem mer när Werborgs gitarr kommer och  det kan börja skitas ner igen.

Det fanns en klassisk emuversion med pålkranskomp och distat "tappat verktygslåsda i ett badkar som ramlar utför kaknästornets spiraltrappa" slammer komp, men tänkte at alla är väl less på det vid det här laget.

men tydligen kan jag inget annat, så back to the roots då ;)

återkommer.

Tack för lyssning!

Dividend:
HAHA, ja basen där i början låter icke Emulator. :)

Lyssnar (på repeat) medan jag skriver. Refrängen, tja, jag upptäcker att jag nickar i takt med musiken. :) Ett gott tecken..

"Innehållsmässigt" är refrängen ganska enkel, men den funkar helt klar. Kul med kören :)

Bra text och sången är ljuvlig!

Trummisen verkar ha rökt på, under verserna känns han int övertygande ;)
iofs öppnar han för att dunka på rejält i refrängen och vissa andra håll. Och det är kanske din tanke?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion