Forum > Demolåtar
CHROME: Unchained v2
Emulator:
LÅTNAMN: Unchained
ARTIST/GRUPP: Chrome Feat. Fransa
GENRE: Electronica
LÅTLÄNGD: 5:30
KOMPOSITÖR: BWM
PRODUCENT: BWM
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Försökt fått ihop nåt som skall matcha sångfilerna. Lite mörk text, men lite positivt budskap ändå. tycker Fransa gör bra tolkning.
Lite trist mix känner jag...vad kan behövas fixas med? Fjompbasen i början? :unsure:
Fransa kommer med nya sångfiler, en oktav ner i refrängen vid sidan av nuvarande stämma, samt lite till.
Lite sång till breaket samt vansinnesgitarr kommer senare.
PS: Lovade sångerskan att intyga att jag postar helt utan hennes medgivande ;) Ny version av sången på G. Nu är väl det i mitt tycke knappast sången det felar på :D
Nåväl vänner, ris och ros.
http://www.perfectbounce.se/unchained.mp3
Version 2
Har körat, wernborg monstergitarrspel, och lite viskspår och uppdateringar av sångspår från fransa. OBS! ej något slutgiltligt, men lite förbättringar.
http://www.perfectbounce.se/unchained98.mp3
TEXT:
slowly
a subtle chain of events
thrilling in this game that never ends
Bittersweet sting of distraction
strive across my border
close to perfection
Divirging from the order
Unchained
Release the force and broke the chain
Unchained
New found freedom I cant explain
Unchained
(Power is nothing without control )
Clarity
Transparent process for you to see
Anxiety
I lift you up safely, then let you fall free
Deceit
I lead you through it, I guide your way
Complete
I leave you to it, and walk away
Unchained...
1up:
Ska lyssna nu! Texten var jätteskön. "power is nothing without control" var skönt retorisk. :)
Nu ska vi se då. Rulla bandet!
Den beryktade "fjompbasen" i början får gärna ses över till fördel för en med lite mer pondus.
Gillar hur låten byggs upp. Flera trappsteg uppåt tar den och klär sig i lite olika kostymer, från mer kontemporärt till mer synth.
Diggar körerna hårt.
Juste brake drygt mitten av låten. Går mot industri nu.
Låten har ju störtskön potential! Ja, feta till sången. Gäran körer/stämmor. Just nu får trummor och bas mer utrymme än sången som liksom blir som en notis på en förstasida. ;)
Lite höstmörk stämning i låten överlag. Ser blod och metall.
Och leendet på läpparna säger att jag gillar det. :)
Edit: Små detaljer som i braket där "unchained" vocodas snyggt och övriga övergånger visar på att inspirationen legat högt i denna låt. Är den låg brukar man inte orka med sånt utan tar gärna genvägar för "att få låten klar" eller "bli av med den".
Light Head:
1up beskriver det så himla bra! Skulle var enkelt att stanna med det där.. MEN!
Fasen, jag gillar detta riktigt mycket och skulle omedelbart köpa en platta med såden här musik!
Känns som raka motsatsen till allt som jag på ett eller annat sätt syftat på i den där "populära" tråden jag startade på Studio's forum. "Varför gör ni så asdåliga låtar".
Fantasi, kreativitet, personlighet, vilja är några av sakerna jag kommer att tänka på när jag lyssnar på Unchained. Den kommer att snurra många gånger i min dator, och i huvudet!
I mina öron är detta så bra så att jag har lite svårt att tänka på saker att förbättra. 1up är inne på samma som jag kommer på oxo. Kanske att sången tenderar att bli lite väl långt bort från "rätt" tonart, men det är ju det som är så j-a skönt med låten! Den har kraft, fantasi, vilja..
Riktigt bra! Och jag blev glad oxo. :-)
DåligtGehör:
Börjar nästan som ett medeltida stycke. De första sekunderna får mig att tänka på The Hilliard Ensemble. Dock bryts det snarast av ett syntljud. Inte mina favoritsound precis men det är ju många som gillar dessa gamla syntljud - vem är jag att säga något :huh: jag sa inget :rolleyes:
Sång och komp skapar en skön släpig känsla och i senare delen rätt pulsigt. Bra!
Gillar galenpianot som kommer in och gör sin attack!
Rösten får gärna bli tydligare.
Tycker nog att unchained-frasen samt det melodiken som det bygger upprepas lite väl mycket.
Körerna långt ifrån tillräckligt bra men som markörer för vad som skall till duger de. Men jag skulle vilja ha ljusare körer. De känns baktunga och väl melodramitiska.
Emulator:
--- Citat från: 1up skrivet 21.09.2007, 17:30:53 ---Ska lyssna nu! Texten var jätteskön. "power is nothing without control" var skönt retorisk. :)
Nu ska vi se då. Rulla bandet!
Den beryktade "fjompbasen" i början får gärna ses över till fördel för en med lite mer pondus.
Gillar hur låten byggs upp. Flera trappsteg uppåt tar den och klär sig i lite olika kostymer, från mer kontemporärt till mer synth.
Diggar körerna hårt.
Juste brake drygt mitten av låten. Går mot industri nu.
Låten har ju störtskön potential! Ja, feta till sången. Gäran körer/stämmor. Just nu får trummor och bas mer utrymme än sången som liksom blir som en notis på en förstasida. ;)
Lite höstmörk stämning i låten överlag. Ser blod och metall.
Och leendet på läpparna säger att jag gillar det. :)
Edit: Små detaljer som i braket där "unchained" vocodas snyggt och övriga övergånger visar på att inspirationen legat högt i denna låt. Är den låg brukar man inte orka med sånt utan tar gärna genvägar för "att få låten klar" eller "bli av med den".
--- Slut citat ---
Kul att det funkar hos dig. Hela texten är inte med eg, men det som fransa gestaltar är en person som tar sig ur ett osunt förhållande, en person som udner lång tid farit illa. Höstmörka stämningen som du besrkiver är tänkt att kontra mot lite mer frihetstänk i refrängen.
Basen skall jag titta över...och visst, det har varit massor med kreativitet med i skapandet .)
Tack för din lyssning!!
--- Citat från: Light Head skrivet 21.09.2007, 20:38:47 ---1up beskriver det så himla bra! Skulle var enkelt att stanna med det där.. MEN!
Fasen, jag gillar detta riktigt mycket och skulle omedelbart köpa en platta med såden här musik!
Känns som raka motsatsen till allt som jag på ett eller annat sätt syftat på i den där "populära" tråden jag startade på Studio's forum. "Varför gör ni så asdåliga låtar".
Fantasi, kreativitet, personlighet, vilja är några av sakerna jag kommer att tänka på när jag lyssnar på Unchained. Den kommer att snurra många gånger i min dator, och i huvudet!
I mina öron är detta så bra så att jag har lite svårt att tänka på saker att förbättra. 1up är inne på samma som jag kommer på oxo. Kanske att sången tenderar att bli lite väl långt bort från "rätt" tonart, men det är ju det som är så j-a skönt med låten! Den har kraft, fantasi, vilja..
Riktigt bra! Och jag blev glad oxo. :-)
--- Slut citat ---
suger åt oss massa :) Det känns inte riktigt som låten plöjer i nåt supervanligt fack, och sång av denna kaliber finns kanske inte i all industripoptjosan som görs. inte alla som kan ha en jazzsångerska till sånt här :) Jag gillar också korsningen mellan sången och slamret bakom.
Det kommer nya sångfiler, och skall försöka ratta fram lite mer värme och närvaro i dessa...fast kanske inte för mycket? det är ju ett rätt otrevligt ämne. fast på ett bra sätt i refrängen.
Tack igen för omdöme och lyssning.
puh! så många som tyckte till på samma gång ;) får kommentera DG och herr loop senare :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida