Forum > Demolåtar
CHROME: Unchained v2
Emulator:
hehe, nejdå :) tog det inte så heller även om det kanske verkade så. Mest missnöjd själv med inledningen, vilket flertalet oxo verkar hålla med om.
80-talet i all sin plastighet bjöd på MASSA bra musik och helt nya grejjor som aldrig kunde göras innan:)
tillbaks till ritbordet!
equality:
Får ju som 50-talist ingen nostalgitrip av oktavsyntar :P. Gillar mollsångmelodin skarpt med Fransas röst och den skulle nog hålla för vilket komp som helst. Körerna är mäktiga. Breaket är fint med välfunnet pianoackord.
Kanske lite händelsefattigt efter detta.
Emulator:
--- Citat från: equality skrivet 22.09.2007, 00:10:08 ---Får ju som 50-talist ingen nostalgitrip av oktavsyntar :P. Gillar mollsångmelodin skarpt med Fransas röst och den skulle nog hålla för vilket komp som helst. Körerna är mäktiga. Breaket är fint med välfunnet pianoackord.
Kanske lite händelsefattigt efter detta.
--- Slut citat ---
got that! har rivit ur eländet ur reason här så får vi se. :)
DåligtGehör:
--- Citera ---Vilka körer tänker du på? ah, haaaaaah, ah, aaaaahaaaaa gissar jag. Som vanligt misslyckas jag väl med hur jag presenterar saker. tanken va att ha något rikigt "sence of urgency"-aktigt under "unchained" iom refrängen är om denna misshandlade (eller vad som nu skitit sig...) människa som slitit sig loss.
Ska se vad ljusare körer kan ge!
--- Slut citat ---
Jo de där manskörerna. Låter lite som de där hemska ERA som de gjorde reklam för ett tag.
--- Citera ---nu har jag bara loopad fransa, kanske unchained kan kännas mindre genomtjatat om man de facto sjunger varje refräng med de små nyansskillnader, eller kanske rena melodiändringar, som blir. Rösten kan man inte få fram så mycket iom fransas vid det här laget rätt berömda ljudkort som knäpper. har lyft fram det så gott det går utan att knäpparna skjuter för mycket.
--- Slut citat ---
Loopad Fransa, bättre än ingen Fransa. Oloopad Fransa mer möjligheter till nyanser och ingångar till fraser - men kanske även en sidostig. Jaha, jag har nog missat det där med ljudkortet.
Emulator:
hmm...undras hur jag hittar till samma körstämning utan att låta som era då!? kanske skall testa att sjunga in typ 20 ggr, kan ju faktiskt vara nåt, mixa ner, effekta och..tja. kanske en ide!
Fransa har väl lite trådar här och var angående hennes ljudkort som knäpper. :D mest på studio ?
får se vad fransa gillar looping sen då :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida