Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Hoppet finns...(förstärkt kör och utökat munspel)
Roffe H:
--- Citat från: Eddi skrivet 09.11.2016, 02:30:06 ---Nu var det ju egentligen inte trumljudet jag klagade på utan att det blir mer levande med en riktigt trummis MEN nu när du har bytt trummor så tycker jag att det blev betydligt bättre ändå - retade mig lite väl mycket på den vänstra kraschen som var väldigt ful i förra setet.
Jamendåså - radioklar!
:D
--- Slut citat ---
Tack för återlyssning Eddi. Förstår precis vad du menar, och visst blir det bättre med riktiga trummor. Gjorde ändå så gott jag kunde, känns helt ok och jag är nöjd med resultatet.
Roffe H
MaxB:
En trygg Roffe-produktion!
Följer nästan vistraditionen på flera sätt.
Du är hästlängder bättre än Lundell och Dylan på munspel!
Roffe H:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.11.2016, 12:04:57 ---En trygg Roffe-produktion!
--- Slut citat ---
Tack Max, blir glad av din kommentar. En recension "Direkt ur hästens mun" (spel)
så att säga. Fortsätter att träna ändå med tanke på din senaste inspelning. :lol:
Kanontips jag fick av dig tidigare att panorera en hög och en låg kör på varsin sida, fungerar ju alltid så jäkla fint... :D
Roffe H
91:an:
Skön låt i sin enkelhet. Har inte hört tidigare version med trummor men här låter dom bra i alla fall. Bra med texten och dom små variationer som finns bland verserna, blir mer levande då. Skulle man inte kunna fylla på med antingen gitarrsolospel eller munspel i mellanrummen mellan verserna? Nu är det bara kompet som spelar.
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 09.11.2016, 23:23:10 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 09.11.2016, 12:04:57 ---En trygg Roffe-produktion!
--- Slut citat ---
Tack Max, blir glad av din kommentar. En recension "Direkt ur hästens mun" (spel)
så att säga. Fortsätter att träna ändå med tanke på din senaste inspelning. :lol:
Kanontips jag fick av dig tidigare att panorera en hög och en låg kör på varsin sida, fungerar ju alltid så jäkla fint... :D
Roffe H
--- Slut citat ---
Ja, det jag ofta (eller alltid) gör, är att sjunga de två lägre körstämmorna unisont med samma toner, på varsin sida, närmare mitten. Sen detsamma med högre stämmor lite längre ut, på båda sidorna, och på valda delar (refräng t.ex.) ytterligare två ljusare unisona stämmor ännu längre ut på båda sidor. Och har i den template jag alltid använder som standard, ytterligare ett spår i mitten för valfritt bidrag, i kören. Dessa sju kör-spår går vidare på samma buss, så jag, då jag väl balanserat körstämmorna inbördes, kan reglera hela kören med ett skjutreglage, innan mastern i mixen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida