Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Hoppet finns...(förstärkt kör och utökat munspel)

(1/7) > >>

Roffe H:
LÅTNAMN: Hoppet finns…
ARTIST/MEDVERKAN: Roffe H
KOMPOSITÖR: Roffe H
GENRE: pop/folkrock?
LÅTLÄNGD: 3:50
INSPELNINGSÅR: 2016

FORMAT: mp3

Emellanåt är det svårt att få grepp om kreativiteten när det gäller att skriva texter. Ibland kommer en idé av sig själv -händer inte så ofta men roligt då det sker - eller också sitter jag och funderar länge över texten under stor vånda, den liksom värker fram. Här ett sätt att försöka skriva av mig…för sugen att lira är jag ju.
Än så länge omixat utkast med utrymme för tips och ändringar, vet inte ens om namnet på låten passar. Tar gärna emot bättre förslag.
/Roffe H

Hoppet finns 161103

Sitter här och stirrar, det är allt jag kan
Känner bara tomhet, sen passionen försvann
Så vad ska jag nu göra, när den har lämnat mig
Svårt att finna stöd för tanken, det blev bara tack och hej

Undrar vad jag ska göra, för att hitta melodin
Vet inte hur jag ska finna, nånting som passar in
Det här blir svårt jag undrar, om jag nånsin kan
se nån liten ljusning, sen förtrollningen försvann.

MUNSPEL

Sitter här och stirrar, det är allt jag kan
Känner bara tomhet, sen harmonin försvann
Så vad ska jag nu göra, när orden svikit mig
Svårt att finna dikt och tanke, det blev bara tack och hej

Var är stämningen och känslan, som alltid brukar finnas där
som oftast kommer till mig, utan att jag svär
//: Men hoppet finns ju ständigt kvar, och närmare än jag tror
Och chansen att jag ska hitta hem, är ändå ganska stor ://

Eddi:
Radioklar nästan skulle jag vilja säga. Rolig och bra framförd text med skön röst ackompanjerat av ett skönt munspelssolo, jo allt utom trummorna är bra. En riktig trummis på det här så är den radioklar. Jag pratar inte om ljudet på trummorna utan att det behövs en lika kreativ trummis som allting annat i övrigt if I make sence? Skön låt :D

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 04.11.2016, 17:48:14 ---Radioklar nästan skulle jag vilja säga. Rolig och bra framförd text med skön röst ackompanjerat av ett skönt munspelssolo, jo allt utom trummorna är bra. En riktig trummis på det här så är den radioklar. Jag pratar inte om ljudet på trummorna utan att det behövs en lika kreativ trummis som allting annat i övrigt if I make sence? Skön låt :D

--- Slut citat ---

Tack Eddi för lyss och tyck, och radioklar betyder väl att ljudbilden är ganska ok?
Kör ju med "logic-trummis", så inte så mycket att göra (men lite) har försökt att "pigga upp honom"i en ny version, så gott det nu går.  :lol:
Roffe H

Plinka:
Himla snyggt! Skulle just skriva att du ofta gör så lättsamma och sköna grejer, vilket du gör! Men vid en liten taxt-analys så insåg jag snart att texten inte var riktigt sååå lättsam som musiken. Lite halvdepp text, som ändå låter sig piggas upp av arret och melodin! Smart där, då behöver man inte grotta ner sig och frossa i deppet utan det kan rinna av en med musiken -för hoppet finns ju ständigt kvar, och närmare än jag tror, och chansen att jag ska hitta hem är ändå ganska stor. -Ska komma ihåg det, tack!
Har inget att klaga på i produktionen, för övrigt, trevliga körer snyggt utpanorerade, och har man ingen trummis så har man inte, det är väl därför trumprogram finns! :D

Eddi:

--- Citat från: Roffe H skrivet 05.11.2016, 13:25:56 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 04.11.2016, 17:48:14 ---Radioklar nästan skulle jag vilja säga. Rolig och bra framförd text med skön röst ackompanjerat av ett skönt munspelssolo, jo allt utom trummorna är bra. En riktig trummis på det här så är den radioklar. Jag pratar inte om ljudet på trummorna utan att det behövs en lika kreativ trummis som allting annat i övrigt if I make sence? Skön låt :D

--- Slut citat ---

Tack Eddi för lyss och tyck, och radioklar betyder väl att ljudbilden är ganska ok?
Kör ju med "logic-trummis", så inte så mycket att göra (men lite) har försökt att "pigga upp honom"i en ny version, så gott det nu går.  :lol:
Roffe H

--- Slut citat ---
Hur piggar man på en logic drummer? I alla fall låten är bra men skulle bli bättre med en riktig drummer skicka en fråga till Perrowitch han kan ju bara säga nej typ. Farligare än så är det inte.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion