Forum > Färdiga produktioner
Asti - There for you (klar)
Dividend:
Sköna harmonier, lite "standard"-Asti sångmelodi, men inte alls dålig.
Kanske håller med MaxG om den där thereminen.
Men fult funktionellt så här också ;)
Trummorna är underbara, tycker jag. Kanske lite sänkning av volym bara så sitter de!
Toby:
Riktigt fint låtbygge! Gillar verkligen ditt sångljud. Tycker också att trummorna funkar. Kul att du testar nya vägar. Mycket snyggt gjort alltsammans. :) /Toby
Asti:
--- Citat från: MOMA skrivet 16.08.2016, 10:02:14 ---Ja det är bara att kapitulera - igen!
Suveräna stämmor i refrängerna som har både bredd och värme. Mycket elegant och proffsigt! Till det kommer gitarrerna som jag gillar stenhårt - lätta och samtidigt fylligt analoga.
Om det är en diskussion kring trummorna skulle jag kanske kika på något lättare som anpassar sig till akustiska gitarrernas takt - med den rytm du redan har i botten alltså.
Men den har redan så många naturliga kvaliteter så frågan är om man ska peta i ett sådan alster?
Grattis Asti till ännu en liten pärla!
MOMA
--- Slut citat ---
Roligt att du uppskattar stämmorna! Det är rätt många gitarrer,
som jag skär en del i basfrekvenserna. Kanske det som gör fylligheten....?
Letade, som sagt, efter ett lugnare, mer konventionellt trumkomp i 6/8-delstakt,
men hittade inget passande i EZ Drummer....så jag valde en annorlunda i stället.
Tack för din feedback MOMA! Kul att du gillar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 16.08.2016, 10:05:33 ---Låtidén kan utvecklas. Nu är det enligt mina öron väldigt för mycket samtidigt. Den däringa Theremin, kan enligt min spontana tanke nu, istället spela en soloroll i ett avskalat mellanspel mellan verser eller innan refräng eller som ett stick. Saknar tysta mellanpartier där få instrument närvarar.
Subbas kan fungera, kanske inte i mormors transistorradio eller telefonhögtalaren men det går väl trixa till med midi, så att en annan spelar exakt samma sak i högre frekvens som kommer fram i den lyssningen. Jag har inte kollat själv, det är så bullrigt här i köket med diskmaskinen som kastar vatten...
--- Slut citat ---
Jo, det är rätt mycket samtidigt. Men jag tror inte jag vill ha thereminen i ett solo, utan som komplement i kompet.
Subbasen funkar kanske inte i alla lyssningssituationer....borde kanske ersätta/komplettera den med vanlig elbas...?
Du kanske skulle välja en bättre lyssningsmiljö än disk-jockeyns.... :rolleyes:
Hur som helst, tack för din feedback Max! :)
/Asti
karl:
Slängs tillbaka till 69/70 i kompositionssättet....6/8 och lite udda avslutningskadenser...men fint,
Bra sång, bra spelat, bra ljudbild....vad mer kan man önska ;)
Allt gott karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida