Forum > Färdiga produktioner
Asti - There for you (klar)
Asti:
Edit 2016-09-16: Har testat lite alternativa trummor, men hittar inget som jag tycker passar bättre, så det får bli så här!
Hittade en påbörjad låt, där jag försökt testa lite annat, bl.a. en subbassynth i st f "vanlig" elbas
och lite annorlunda trummor. Arret är efter mina förhållande ganska stort med många gitarrer,
elpianon. stråkar, theremin m.m. Vet inte om det är hörvärt eller bara "konstigt"..?
Gjorde en slasktext och färdigställde låten. Finns det något intressant/spännande i låten?
Titel: There for you
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:13
År: 2016
Fuzzbub:
Jag gillar harmonierna och att det händer mycket. Det här är nog en låt som växer med varje lyssning ett bra tag!
I sedvanlig ordning är allt dessutom utmärkt utfört.
Såhär efter 2,5 lyssningar så håller dock inte rytmsektionen som kommer in runt 97 måttet. Det låter (än så länge) för brökigt, struligt och för högt,speciellt på efterföljande vers. Nej jag önskar något mer avskalat som jag tror skulle passa låten bättre.
Jag lyssnar vidare så får vi se om jag ändrar mig! :) Bra jobb hur som! /Fuzz
Asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 15.08.2016, 14:08:45 ---Jag gillar harmonierna och att det händer mycket. Det här är nog en låt som växer med varje lyssning ett bra tag!
I sedvanlig ordning är allt dessutom utmärkt utfört.
Såhär efter 2,5 lyssningar så håller dock inte rytmsektionen som kommer in runt 97 måttet. Det låter (än så länge) för brökigt, struligt och för högt,speciellt på efterföljande vers. Nej jag önskar något mer avskalat som jag tror skulle passa låten bättre.
Jag lyssnar vidare så får vi se om jag ändrar mig! :) Bra jobb hur som! /Fuzz
--- Slut citat ---
Misstänkte att trummorna inte skulle gillas! :)
Letade efter mer traditionella, lugna trummor i 6/8-delstakt, men hittade inget passande i EZ Drummer.
Tyckte detta från Groove Agent var kul och annorlunda, men det kanske inte funkar så bra....
Roligt att du gillar harmonier och utförande! Tack för din feedback!
/Asti
MOMA:
Ja det är bara att kapitulera - igen!
Suveräna stämmor i refrängerna som har både bredd och värme. Mycket elegant och proffsigt! Till det kommer gitarrerna som jag gillar stenhårt - lätta och samtidigt fylligt analoga.
Om det är en diskussion kring trummorna skulle jag kanske kika på något lättare som anpassar sig till akustiska gitarrernas takt - med den rytm du redan har i botten alltså.
Men den har redan så många naturliga kvaliteter så frågan är om man ska peta i ett sådan alster?
Grattis Asti till ännu en liten pärla!
MOMA
MaxB:
Låtidén kan utvecklas. Nu är det enligt mina öron väldigt för mycket samtidigt. Den däringa Theremin, kan enligt min spontana tanke nu, istället spela en soloroll i ett avskalat mellanspel mellan verser eller innan refräng eller som ett stick. Saknar tysta mellanpartier där få instrument närvarar.
Subbas kan fungera, kanske inte i mormors transistorradio eller telefonhögtalaren men det går väl trixa till med midi, så att en annan spelar exakt samma sak i högre frekvens som kommer fram i den lyssningen. Jag har inte kollat själv, det är så bullrigt här i köket med diskmaskinen som kastar vatten...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida