Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Dark Waters
aROCKER:
Härlig låt...bra sångljud och moogen är mumma!
Trummornas ljud får jag lite frossa av, inte mitt drömljud alls, har hört det allt för manga ggr.
Härlig rock!
Dividend:
Väldigtn intresant låtbygge.
Nästan beatlesque på sina håll..Finemang
djonas:
Hej MOMA,
Riktigt snygg låt, och bra budskap också.
Leadsången ligger lågt tycker jag, den får gärna komma fram mer.
Hi-haten är aningen hysterisk ibland, kanske borde testa att variera lite. =)
Jag hade nog tagit bort pukorna också på refrängen och bara kört med ride cymbalen för att bryta av mot verskompet.
Mixen är bra och arrangemanget är riktigt snyggt, bra blandning av instrument också som ger en skön stämning på låten.
Snyggt hantverk!
Med vänlig hälsning / Jonas
MOMA:
--- Citat från: djonas skrivet 15.08.2016, 00:30:07 ---Hej MOMA,
Riktigt snygg låt, och bra budskap också.
Leadsången ligger lågt tycker jag, den får gärna komma fram mer.
Hi-haten är aningen hysterisk ibland, kanske borde testa att variera lite. =)
Jag hade nog tagit bort pukorna också på refrängen och bara kört med ride cymbalen för att bryta av mot verskompet.
Mixen är bra och arrangemanget är riktigt snyggt, bra blandning av instrument också som ger en skön stämning på låten.
Snyggt hantverk!
Med vänlig hälsning / Jonas
--- Slut citat ---
Tack för återspel djonas! Att det kanske är intensivt kring leaden ibland beror nog en del på "live-arret" - det kom sig av att inpenningarna med Mr Trump och Adolf i början helt enkelt hade publik redan. Så med ytterligare jobb med annan publik i ljudbilden så blev låten "live" - och kanske tog sångaren (stackaren) en aning stryk i processen :)
Tack för lyssning och kommentar - det hjälper alltid med bra inspel!
MOMA
Emulator:
Hoppsan!
RIKTIGT snygg produktion. Nån grej med trummorna när de kommer in i början låter som det snubblas lite. Kan ju varit nån internet-hicka också. Största behållningen är mellanspelat med huvudtemat som klistrar sig i hjärnbarken. Otroligt snygg livekänsla.
Rent produktionstekniskt gillar jag hur en låt om hur sjukt allting har blivit ändå har så käcka element och halvtrudeluttiga småslingor här och var.
Sången, framförallt i början, tycker jag kunde få lite mer attityd. Låter för snällt mot resten. Kanske kan det räcka med lite mer kompressor och en putt uppåt rint 2-300 hz för att få lite mer growltoner.
Snyggt producerat, spelat och mixat. kudos!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida