Forum > Färdiga produktioner
Asti - Fantasy (ny mix av jonnerstone - klar)
Roffe H:
Kommer inte med några tekniska tips denna gång (inte så ofta kanske) är ju ingen tekniker, mer en känslomänniska. "Another side of Asti", måste jag ändå säga, fast samtidigt inte...lite Beatlesvibbar som vanligt. Strålande Asti, jättebra låt. :D :D :D
Roughe H
Asti:
--- Citat från: MOMA skrivet 31.05.2016, 13:34:05 ---Up-tempo eller low-tempo. Du hanterar ju bägge varianterna galant. Särskilt förtjust i ackordet i bryggan till stråktemat! Väl snickrat och med skönt energi i lyftet där!
Sedan har du ju hittat ett sound som gör sig oavsett beats per minute:)
Bra låt att njuta av!!
MOMA
--- Slut citat ---
Nja, jag känner mig nog mest hemma i lite lugnare låtar. :)
Men det är väldigt spännande att försöka sig på nåt sånt här ibland!
Gläder mig att du tycker jag hittat ett sound som funkar!
Tack för din feedback MOMA och jättekul att du tycker låten är bra!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 31.05.2016, 17:48:47 ---Trodde först att det var en Momalåt jag tryckte igång, men bestämde mig ganska snart att jag måste ha sett fel annars låter Moma exakt som Asti. Det var sista inlägget som lurade mig. En lite ny sida av Asti det här tycker jag, jäkligt medsprittande (finns ett sånt ord) stråkarna ÄR ju hooken i låten o jag tycker de ska vara kvar som de är lyssnade visserligen bara i paddan nu men hela låten kom med ( kors i taket) ett riktigt bra sound på gurorna också och finfint sjunget o arrat, men svänger det? JA DET SVÄNGER :D
--- Slut citat ---
Medsprittande tycker jag låter jättefint! :)
Nej, jag är lite fundersam på om jag ska sänka stråkarna eller inte....kanske plocka bort dom i versen..?
Kul att du gillar gitarrljudet, som jag var rädd skulle vara lite för vasst i andra halvan, och även gillar sång och arr!
Extra kul att du tycker det svänger! Om jag drar tillbaka den nu kanske jag kan ta med den på festivalen...? :rolleyes:
Skojar bara med dig Eddi! :D Tack för din feedback!
/Asti t.f. nätskojare
Asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 01.06.2016, 18:12:34 ---Jättebra swing här Asti :D
Min enda synpunkt är att violinerna är för dominerande i introt, sen ligger de bra.
Den här skulle du kommit långt med i Svängförkatten-festivalen ;)
/Marre
--- Slut citat ---
Då kanske jag borde satsa mer på golfen.... :rolleyes:
Nejdå, jättekul att du tycker det svänger!
OK, så du tycker stråket är för starkt i början....ska fundera på det!
Jo, den var ju tänkt för festivalen, men tyckte verserna svängde för dåligt! :)
Tack för dina tankar Marre!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Toby skrivet 01.06.2016, 19:34:51 ---Jag menar inte att de är framträngande utan helt onödiga i gitarrsolot. Ok jag ska förklara: 1:a vers bort stråk, 2:a vers behåll delar av din stråkfras, Ref. stråk kvar, Solo stråk bort sedan behåll allt du gjort. Bara för att det inte tillför något där jag påpekat. Tycker jag, :lol: men det är kanske något du inte ska bry dig om för det kan vara helt fel. :lol:Bara en känsla. Vill verkligen inte vara besserwisser men kan inte låta bli att iallafall kommentera en sån bra låt. Alltså det handlar inte om din hook som intro eller så. Hoppas du nu förstår vad jag menar. Efter fler lyssningar fortfarande en mycket bra låt./Toby
--- Slut citat ---
Förstår vad du menar, men tycker inte precis att stråkarna är "i vägen" under vers och solo, även
om de kanske inte tillför något...men du kan ha rätt. Tycker absolut inte du är en Besserwisser på
något sätt utan värdesätter alla synpunkter, fast jag kanske inte nappar på denna direkt! Men jag ska fundera. :)
Gläder mig att du tycker låten håller även efter några lyssningar! Tack för uppföljande feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida