Forum > Färdiga produktioner

Asti - Fantasy (ny mix av jonnerstone - klar)

<< < (3/13) > >>

Marruschkka:
Jättebra swing här Asti :D

Min enda synpunkt är att violinerna är för dominerande i introt, sen ligger de bra.

Den här skulle du kommit långt med i Svängförkatten-festivalen ;)

/Marre

Toby:
Jag menar inte att de är framträngande utan helt onödiga i gitarrsolot. Ok jag ska förklara: 1:a vers bort stråk, 2:a vers behåll delar av din stråkfras, Ref. stråk kvar, Solo stråk bort sedan behåll allt du gjort. Bara för att det inte tillför något där jag påpekat. Tycker jag, :lol: men det är kanske något du inte ska bry dig om för det kan vara helt fel. :lol:Bara en känsla. Vill verkligen inte vara besserwisser men kan inte låta bli att iallafall kommentera en sån bra låt.  Alltså det handlar inte om din hook som intro eller så. Hoppas du nu förstår vad jag menar. Efter fler lyssningar fortfarande en mycket bra låt./Toby

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.05.2016, 21:28:36 ---Skönt då det blev stadga i spelet vid 30. Det sliter och drar från de två violinisterna. Busiga är dom.
Du har så attans sköna harmonier, som till exempel de som kommer in här vid 89 sekunder. 
Vid en första lyssning är jag inte riktigt glad i stråkarna som drar på lite olika sätt.
De lugna grejerna där stråkarna inte styr harmonierna gillar jag.
Och växelsång, liknande den du gör så förtjänstfullt här på slutet använde jag mig av i en låt på öppen scen i lördags. Det fungerade toppen då jag fick publiken att sjunga en grej samtidigt som jag sjöng annat. Finns i tråden MaxB och Öppen scen - någonstans

--- Slut citat ---
Stråkarna ska vara hetsiga och markera tempot är det tänkt!
Harmoniföljderna är vanligt förekommande och kunde kanske varit lite mer överraskande,
men jag tyckte dom funkade, så det fick bli så här!  :)
Själv tycker jag det är stråkarna som ev gör låten intressant, så dom tänker jag behålla!
Däremot kanske dom är lite för dominerande, som någon nämnt....
Sången på slutet tycker jag också blev OK! Kul att kombinera olika "sångfraser" och se vad det blir.
Kollade din video och tycker du blir mer och mer säker i dina framträdanden!
Tack för din feedback Max!
/Asti

pxm:
Helgrym låt !!!  :)
Stråkarna är ju bara så häftig !!!!!
Sången för tankarna till Harpo, tycker jag.
Och jag tycker Harpo var bra så... :)
Det är en bra låt och mixjobbet imponerar.
En helt okey produktion man blir glad av
att lyssna på. Det spritter i benen !! :)

mvh

jonnerstone:
Skön låt och helt klart så är det stråktemat som e hooken i låten, således har jag absolut inga problem med volymen på stråkarna, tycker det låter gött när dom får ta plats. Däremot om jag hade proddat så hade jag låtit stråkarna få vila i versen, tycker det blir lite trist att höra dom i bakgrunden, det tar lixom bort lite av effekten av det coola temat. Jag hade bytt ut stråkarna mot ett snyggt padljud istället.

Sen tycker jag trummorna är alldeles för snälla i sitt sound. Dom borde vara lite hårdare, mer processade om man säger så. Tror låten vinner på lite mer rock över trummorna, det skulle iaf piffa upp rejält. Nu blir dom litet intetsägande.

I övrigt en riktigt bra låt som kan bli ännu bättre :-)

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion