Forum > Färdiga produktioner
Asti - Still in love with you (klar)
Asti:
--- Citat från: Toby skrivet 15.05.2016, 12:29:38 ---Fin låt med snygg sång och bra gitarrspel! I början vill sången inte riktigt gifta sig med resten kan ju vara för mycket reverb och kanske ligger den också lite för starkt. Tycker det blir bättre när pianot kommer in. Refrängen är bra men tycker att den borde accentueras mer men vet inte riktigt hur. Något tycker jag saknas där. Fin text. Snyggt jobb överlag!/Toby
--- Slut citat ---
Jo, du har antagligen rätt i att sången är lite för stark inledningsvis!
Reverbet kan nog också sänkas en aning, vilket fler påpekat.
Har inte tänkt på det som en "refräng" utan mer som ett B-tema...
Men det kan säkert förstärkas på något sätt, vet dock inte hur.
Roligt att du ändå gillar låt och text! Tack för din feedback Toby!
/Asti
Roffe H:
Härlig låt Asti, sång, stämma och kör sitter som en smäck. Mysig bas, kommer in precis på rätt ställe tycker jag. På slutet är det ett onödigt brus du säkert kan ta bort. :)
/Roffe H
Gurano:
Fin och behaglig låt. Lite för mycket reverb på sången tycker jag med.
/G
Asti:
--- Citat från: Marsall skrivet 15.05.2016, 14:23:16 ---Behövs inga trummor i denna fina ballad alldeles lagom grejjer nu ..Körerna ligger perfa ..leaden liite för hög för kompet blir inte riktigt den närhet den förtjänar ..Skulle vilja haft den mer ihop med kompet ..volymmässigt ..Det handlar inte om många myrben ner :D
--- Slut citat ---
Bra att körerna verkar ligga rätt i nivå. Känner mig alltid lite osäker på det...
OK, du tycker också leaden är lite för hög! Den ska sänkas!
Du verkar tycka instrumenteringen/arret är lagom så här...
Tack för din feedback!
/Asti
egghuvud:
Funkar visst utan trummor men det hade också varit lite av ett lyft att ha med dem. Synd det där med öronen. Hoppas det inte hindrar dig från att fortsätta att göra dina mycket bra låtar. :)
Bra komposition och snygg sång som vanligt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida