Forum > Färdiga produktioner

Asti - Still in love with you (klar)

<< < (5/5)

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 21.05.2016, 17:54:53 ---Skitbra låt. Ett förslag jag har är att lägga en högfrekvent synth här och var för att stödja melodin och ge en ny dimension som jag tycker behövs - lite väl slätrakad just nu tycker jag :)

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker låten är bra!
Ville hålla nere arret, som ändå blev större än jag tänkt mig!  :)
Men det låter kanske lite magert ändå...? Ska fundera på ditt förslag!
Tack för feedback och tips Eddi!
/Asti

MaxB:
Nu kommer jag in lite sent med lysning...
Bra låt bra sång och instrumentalt också.

Den kräsna som vet vilken kvalitet som kommer från dig skulle kunna nämna att stämsången 125-140 ungefär inte är den lättaste att få 110% tajt. Du har nått 90% här, tror jag ett proffs skulle kunna säga.

140 och framåt, vilken låt har samma ackord en bit, kanske till och med melodi?
Nånting med MW som sjunger på skånska och sjunger något om en skad-skjuten kråka och en flicka som springer på taniga ben...?

&t=45s

Kul där med verkligheten i slutet (exakt vid 169 sekunder).
Är det tramporgeln som förväntas låta sådär då man släpper trampa lite oförsiktigt?

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 24.05.2016, 21:17:15 ---Nu kommer jag in lite sent med lysning...
Bra låt bra sång och instrumentalt också.
Den kräsna som vet vilken kvalitet som kommer från dig skulle kunna nämna att stämsången 125-140 ungefär inte är den lättaste att få 110% tajt. Du har nått 90% här, tror jag ett proffs skulle kunna säga.
140 och framåt, vilken låt har samma ackord en bit, kanske till och med melodi?
Nånting med MW som sjunger på skånska och sjunger något om en skad-skjuten kråka och en flicka som springer på taniga ben...?
&t=45s
Kul där med verkligheten i slutet (exakt vid 169 sekunder).
Är det tramporgeln som förväntas låta sådär då man släpper trampa lite oförsiktigt?

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låt och sång! Jo, det går väl alltid att putsa på stämsång, speciellt att få det riktigt tight.
Ja, när du säger det så kan jag hålla med om att refrängen inleds med samma ackord som Wiehes låt,
men slutackorden på refrängen är annorlunda och melodin tycker jag nog inte är särskilt lik...
Ljudet du hör i slutet är nog det du påpekat förr, nämligen kontrabasen som ger ifrån sig det.  :)
Ska försöka ta bort det! Tack för feedback Max!
/Asti

Henric:
Karakteristikt Asti - du har en skön stil det låter mkt Beatles om dej!

Mvh Henric!

Asti:

--- Citat från: Henric skrivet 24.07.2016, 22:16:11 ---Karakteristikt Asti - du har en skön stil det låter mkt Beatles om dej!

Mvh Henric!

--- Slut citat ---
Tack Henric!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion