Forum > Demolåtar

forgiven-karl -Wernborg

<< < (4/8) > >>

equality:
Tycker också det är skickligt att uppfatta likheten i melodierna men för mig är det totalt två helt olika låtar där bara vissa toners inbördes relation stämmer överens. De förmedlar helt olika stämning och mening naturligtvis och det räcker långt. Visst är det lite av låtmakarens nesa om man nu tycker sig ha uppfunnit hjulet och upptäcket att... Själv har jag varit där många gånger senast häromdan då jag klockrent körde något mellanparti från Cues I am burnin (Anders Mellander låt till TV-serien Glappet) vilket döttrarna snabbt och obönhörligt avslöjade. Skitjobbigt klockrent plagiat helt enkelt!  :P
Men du är ljusår ifrån det så gör klar denna jättesnygga sak!

Wernborg:
Kanske beror det på total avsaknad av bas i mina laptophögtalare  :lol:

DåligtGehör:

--- Citera ---Dåligt gehör....du har rätt men på denna ville jag ha trummor med lite laidbacked vispfeeling så ska försöka komma närmare det stuket....tack för lyssning /  karl
--- Slut citat ---

Du är forgiven  ;)  fick dock bara en rättstark känsla av att den klarar sig minst lika bra utan och har man redan trummor på alla andra så kan det vara pricken över i ibland att avstå.. Din låt, dina vispar  :)

ynot:
lite mer instrumentalt intro hade varigt fint. versen lite för söderkåkar känsla inte helt i prick. reffen funkar men veren hum ..:)
tycker att din röst är underbar men ge den lite mer o jobba mot i slutet ,, driv upp det lite mer .. el gura .
trummorna hänger inte riktig med i känslan sista delen kanske jobba på lite mer o tona ner pianot där..
blir lite statiskt ... kanske gå mer åt det syntetiska hållet med lite djupa syntbasar o glitchade samplingar..
god but not great,,

tony

stajo:
Skön låt det här, man bara sluter ögonen och slappnar av. Tycker jag ofta får en drömmande känsla av dina låtar, fungerar bra när man tänker tillbaka på hur livet varit etc...Förhoppningsvis är det inget man ångrar ;).

Ser inte likheten med mumintrollet. Ja det är väl stört omöjligt att inte likna något. Om jag nu skall leta, vilket man inte skall, så skulle den precis i början aningens likna någon visa Rikard Wolff sjunger i någon film, var det änglagård?

1.48 tonen var det meningen? koola gångar där.

Bra som vanligt, tycker ju den är färdig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion