Forum > Demolåtar

forgiven-karl -Wernborg

<< < (5/8) > >>

Wernborg:
stajo: säg det i toner och inte i ord.

karl:
Dåligt Gehör...ja det är min låt och mina vispar men jag uppskattar verkligen alltid din analytiska förmåga där jag många gånger vägt dina synpunkter och ibland jobbat åt det hållet, det jag gjort nu är att jag  dragit ner kicken så det blir lite mindre bump i låten, har också kortat ner den och lagt en annan orgel..... :unsure: B)tack för lyssningar

ynot...tack för lyssningen...visst kan jag önska ibland att jag hade bättre koll på min röst som ibland funkar ibland inte....söderkåkskänsla??har aldrig hört?ist för instrumentalt intro blev det outro....tnx igen

stajo...kul att du kan vila i det här...allt jag skriver om har jag en relation till även om det inte alltid är självupplevt och visst det blir nästan alltid åt det melankoliska hållet då det ligger mig mer varmt om hjärtat...
1:48 du är inte den första som frågar om det och jag har lyssnat och visst hade det varit OK att gå på höjden och hittat någon annan ton men tror att dom funkar även om en del av dom ligger skumt nära varann.... tack för lyssningen

forgiven ny version

ynot:

ynot...tack för lyssningen...visst kan jag önska ibland att jag hade bättre koll på min röst som ibland funkar ibland inte....söderkåkskänsla??har aldrig hört?ist för instrumentalt intro blev det outro....tnx igen

menade mest melodiaktigt... kanske lite mer spännande brytande toner...bara för att förtydliga..

mvh ynot

Dividend:
Jag laddade hem versionen i första inlägget. Lite jazzigt, salongsmässigt. Trevligt, och mysigt.

Stör mig inte på rösten. Tycker den håller, + att man inte hör att det är en svensk som sjunger.

Helt klart bra låt

mahan:
Jahapp, ny version då....

Av nån konstig anledning så känns denna version alltför slät nu, inte samma intensitet o känsla som då jag lyssnade på första versionen. Gillade den bättre!  :)
Basen e fortfarande lite diffus, känns att den e där men den hörs inte. Och salongorgelns lite klena o pipiga ljud, hmmmm, lite tjockare sound kunde stöda låten bättre.

Men låten e ju fin, snyggt spelat piano. Ett solo med t.ex en "fisljummen" saxofon, eller varför inte även HMikes munspel, kunde sitta in i stämningen och på samma gång ge en kontrast till låten. LÅten behöver nån krydda till, nu låter det lite lixåm julsång på finlandsbåten.

h.  Johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion