Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/ Skuld fällan..
Harmonica mike:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 07.10.2007, 01:41:32 ---Sådär har lyssnat några gånger under tiden som jag har meckat med Macläget. Vad ska jag säga måntro jo typ såhär: Det börjar helbra fan nu bytte Itunes låt ett ögonböj så ska vi zappa tillbaka, ok så då kör det på ljuvliga toner från norr igen. Ang. trummorna som jag sett andra oxå haft synpunkter på här så tycker jag som följer fan nu byter det låt igen hehe så jävla irriterande, sådär nu hör vi munspel och finlir igen. Ok tillbaka till trummorna :D : rak fyra på hihaten så kommer det att svänga som jag känner på låten att du vill att det ska. Pyttelite mindre reverb på dom oxå så är vi hemma. Basen lirar lite för många toner men figuren du kör är helt rätt så skala av några toner, vill du så går det att få häng på rytmiken där genom att känna in synkopläget där det passar. Lite svårt att förklara hur jag menar måste lira det själv för att kunna beskriva på bästa sätt hör av dig i så fall.
Less is more är nog ledmotivet i min kritik men i det stora hela så tycker jag att det låter riktigt lovande så med lite mer text och ovanstående fixerix :D (snitsigt ord eller :D) så har vi en hit här for sure.
Göran
--- Slut citat ---
Tjabba Göran.
Trummorna ja,ja det är ju ez..Fått till soundet på denna dock inte rummet..Testar dina synpunkter på fyrorna.
Basen då..Ja jag lirade efter ditt tips idag,och se minsann..det blev ett annat ljud i källan.Det kommer att funka skitfint med varannan som det är nu och en vända som går med lite mindre toner.Anpassar synkoperna mot svänget.Tack för tipset..Kommer att slänga in en gura åt funk hållet kanske i kompet..Lite text fix också..Väntar dock med guran tills allt sitter,kontrakterar en utWald :wub: gitarrist sedan..
Tack för bra feedback Göran.
Vi hörs
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Toby skrivet 07.10.2007, 12:27:23 ---Mycket snyggt munspel och bra sång! Kul att höra dig sjunga på svenska! Det gör du kanonbra. Jag ser i tråden att det redan diskuterats om bas o trummor så det hoppar jag. Annars svänger det bra tycker jag!
Mvh
Tobbe
--- Slut citat ---
Tobbe då:
Sången och munspelet,,thanx..jo det blev inte så dumt.Inte klart sångmässigt än,lite text fix och en liten minsking på volym och reverb på munspelet,,sedan så..donar vidare med trummor och bas..Inför finalmixen skall det in en gura,och då Tobbe då..Kommer det att svänga nåt grymt :D
Tack för feedback.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: 1up skrivet 07.10.2007, 18:41:07 ---Har hört lite olika låtar från dig med EZ drummer och denna är klart bäst ljudmässigt av de jag hört!
Basen är skön och hörs jättebra. Vad är det för bas och hur har du processat den?
Munspelet lite starkt i nivå. Orgeln får gärna va lite starkare.
Där i början på sången, 00:56 "men jag tror att dom som lovar", blir det en lätt haltning på sången som går lite vid sidan av låtens rhythm. Kolla gärna in de.
01:02 söker man ackordändring i bluesen eller fler instrument för att hålla igång momentumet. Släng på nått kul vetja! :)
"dom lovar oss sol", på ordet sol ett kraftigt s-ljud. Pröva de-esser.
Pianot är skönt varmt och bluesigt och skönt. Vilket piano använder du?
--- Slut citat ---
One up:en då..
Jo jag börjar få kläm på ez:et..
Basen då: 5 strängad Warvick körd genom en ZOOM BFX-708 (Bass effect processor) via en mackie mixer..Zoomen har en kompressor som gör vad den skall, eq:at lite för att få bukt med strängrassel och botten.Munspelet skall sänkas.Text och sång inte klart än,ser över inför finalmix.En gura skall in för att få lite stöd till 1.02 partiet.
Pianot då: M-AUDIO keyboard 61 es och en plugg.Eq:at lite samt lagt en distplugg,svagt då,för lite färgning av soundet samt ett mellan stort reverb med kort svans..
Tack för bra feedback.
Mvh
Micael
HomoNeophilus:
Apropå stämning av bas, testa GTune, blir kanske lite lättare än att köra efter munspelet:
http://www.gvst.co.uk/gtune.htm
Larsson:
tjo micael..
sitter & lyssnar i lurar för timmen är sen
jag tycker allting sitter stenhårt..förutom slutet & piano solot!
skit svängig bas & skön lätt studsig känsla i takten
sång & munspelet är klanderfritt..tänkte precis föreslå att du skulle transponera pianot så att du får spela
piano solot i C..för det brukar jag själv göra..jag kan spela allt på piano bara det går i C :P
men låten går ju i C märkte jag ju..så det tipset har du ingen nytta av..
men får du till piano solot & slutet så är jag nöjd!!
/Larsson
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida