Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/ Skuld fällan..

<< < (6/8) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: karl skrivet 04.10.2007, 19:36:59 ---Känns som trummorna spelar i ett annat rum...typiskt EZ...svårt...har hört att det finns ett liknande trummprogram som heter addict eller nånting ditåt som skulle vara lika lättjobbat som EZ men sju resor bättre trumljud...kolla in... annars så är det väl en blues som allra mest...med ditt riktigt bra munspel och sång...hör en orgel mullra på i bakgrunden ..fint....pianot ligger lite för naket i början tycker jag kan säkert funka med en gitarr som inte spelar över utan gör sitt job bara....schysst pianosolo....en lite ostämd bas men på rätt väg....

/ karl

--- Slut citat ---

Hej Karl.
Jo det är ju ez..Skruvat och skruvat och skruvat.Jag tycker att soundet är bättre än förut,så jag är nog inne på rätt spår.Det svåra med pluggen är rums ljudet och virvel soundet.Kul att du gillade pianot,själv var jag mycket skeptisk om jag skulle låta er ta del av det.Nu är ni flera som gillar det,och det gör mig glad.Bjuder nog in en gura oxå,måste bara fixa till allt innan det är dags för den..Det finns några disharmoniska partier där pianot/basen står för det mesta..

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.10.2007, 17:20:05 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.10.2007, 22:40:07 ---Då åker vi igen då..

Ny version längst upp.Donat lite idag,trött i öronen nu så jag behöver lite hjälp med att såga eller hylla prodden - it´s your choice..reserverar mig för slutet och texten - inte klart..

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Ja men det var ju trevligt med en ny version,då skall vi höra hur den låter... :ph34r:

Tack Micael :P

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Härligt Mike,nu börjar det likna nåt   = BUMP!

Burnin Sven:
Sådär har lyssnat några gånger under tiden som jag har meckat med Macläget. Vad ska jag säga måntro jo typ såhär: Det börjar helbra fan nu bytte Itunes låt ett ögonböj så ska vi zappa tillbaka, ok så då kör det på ljuvliga toner från norr igen. Ang. trummorna som jag sett andra oxå haft synpunkter på här så tycker jag som följer fan nu byter det låt igen hehe så jävla irriterande, sådär nu hör vi munspel och finlir igen. Ok tillbaka till trummorna  :D : rak fyra på hihaten så kommer det att svänga som jag känner på låten att du vill att det ska. Pyttelite mindre reverb på dom oxå så är vi hemma. Basen lirar lite för många toner men figuren du kör är helt rätt så skala av några toner, vill du så går det att få häng på rytmiken där genom att känna in synkopläget där det passar. Lite svårt att förklara hur jag menar måste lira det själv för att kunna beskriva på bästa sätt hör av dig i så fall.
Less is more är nog ledmotivet i min kritik men i det stora hela så tycker jag att det låter riktigt lovande så med lite mer text och ovanstående fixerix  :D (snitsigt ord eller :D) så har vi en hit här for sure.
Göran

Toby:
Mycket snyggt munspel och bra sång! Kul att höra dig sjunga på svenska! Det gör du kanonbra. Jag ser i tråden att det redan diskuterats om bas o trummor så det hoppar jag. Annars svänger det bra tycker jag!
Mvh
Tobbe

1up:
Har hört lite olika låtar från dig med EZ drummer och denna är klart bäst ljudmässigt av de jag hört!

Basen är skön och hörs jättebra. Vad är det för bas och hur har du processat den?

Munspelet lite starkt i nivå. Orgeln får gärna va lite starkare.

Där i början på sången, 00:56 "men jag tror att dom som lovar", blir det en lätt haltning på sången som går lite vid sidan av låtens rhythm. Kolla gärna in de.

01:02 söker man ackordändring i bluesen eller fler instrument för att hålla igång momentumet. Släng på nått kul vetja! :)

"dom lovar oss sol", på ordet sol ett kraftigt s-ljud. Pröva de-esser.

Pianot är skönt varmt och bluesigt och skönt. Vilket piano använder du?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion