Forum > Färdiga produktioner

Toby "Waiting for the sun"

<< < (6/6)

Toby:

--- Citat från: MOMA skrivet 05.04.2016, 10:04:40 ---

--- Citat från: MOMA skrivet 01.04.2016, 08:11:25 ---Bra låt, bra sound och inte minst - bra solo! Kanske skulle man kunna petat in en envelope på leaden på något ställe, men den sitter faktiskt ganska bra i mixen så: "If it works, don´t fix it"

Grattis till en bra låt!

MOMA

--- Slut citat ---
Kul du gillar MOMA! Jag vet inte hur man använder ett sådant filter eller vad det är bra för. Så vad skulle det göra är frågan?  Tack för fin kritik ang. sound och solo. :)/Toby

--- Slut citat ---

Jamen hej igen! Njae en envelope är ju egentligen bara att man följsamt höjer och sänker volymen, i det här fallet på leaden. Själv tycker jag att det är ett jäkligt bra sätt att få sången att kliva fram - just där det behövs - för att sedan kunna dippa den igen. En del sköter det med en blytung kompressor, men det blir inte lika transparent (tycker jag då:)

MOMA
[/quote] Ok ska experimentera och se vad som händer. Tack för förklaringen!/Toby

Marsall:
Den e finfin fortfarande  :D riktigt fin mix ..Vill du nån gång ruffa till den"? så liite mer basgura som groovar upp den än mer ..O waiting som nån sa e lite yttepyttevasskänsla ..
Men jag vet hur det är att sliipa o slipa  :wacko:..Men man vilar öronen o sen påt igen.. Men som jag sagt låter bra nu .. B)

Toby:

--- Citat från: Marsall skrivet 07.04.2016, 15:06:05 ---Den e finfin fortfarande  :D riktigt fin mix ..Vill du nån gång ruffa till den"? så liite mer basgura som groovar upp den än mer ..O waiting som nån sa e lite yttepyttevasskänsla ..
Men jag vet hur det är att sliipa o slipa  :wacko:..Men man vilar öronen o sen påt igen.. Men som jag sagt låter bra nu .. B)

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar det Marsall! Som du säger måste man vila öronen ett tag och sedan komma igen. Jag måste vila lite från denna nu innan bortskruvningen blir ett faktum.  :D Tack för kommentar!/Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion