Forum > Färdiga produktioner

Toby "Waiting for the sun"

(1/6) > >>

Toby:
LÅTNAMN:Waiting for the sun
ARTIST/GRUPP: Toby
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD:4.24
KOMPOSITÖR:Toby
PRODUCENT:Toby
INSPELNINGSÅR:2016
FORMAT: mp3

Hur låter detta? Tips, trix och tyck mottages med tacksamhet!/Toby
25/3: Tajtat till andrastämman och försökt göra det lite mindre vasst. Hoppas det blev bättre. Med vänlig hälsning, Toby
31/3 Ny version uppe där jag "myrbenat" :D med volymerna och reverbet./Toby

Asti:
Kom att tänka på The Doors när jag såg titeln.  :) Hade en LP med dom som hette så.
Här är det mer Funky Music med en aning Flash & The Pan vibbar!
Nivåerna känns OK, kanske är ljudbilden lite vass/hård i mina öron....
Snyggt framfört med fina instrumentalsolon! Bra driv i kompet, kanske kunde trummisen lugna sig något....?
Jag får en känsla av att lead-och bakgrundssång kommer lite i konflikt vid "Waiting for the sun to come"
och även påföljande strof "Waiting for a warming breeze". Det gör att melodin där blir lite luddig.
Däremot "I can stand another day" låter fint. Kanske hänger jag bara inte med i melodin.  :)
Hur som helst - jättesnyggt och med fint driv!
/Asti

Toby:

--- Citat från: Asti skrivet 24.03.2016, 12:21:58 ---Kom att tänka på The Doors när jag såg titeln.  :) Hade en LP med dom som hette så.
Här är det mer Funky Music med en aning Flash & The Pan vibbar!
Nivåerna känns OK, kanske är ljudbilden lite vass/hård i mina öron....
Snyggt framfört med fina instrumentalsolon! Bra driv i kompet, kanske kunde trummisen lugna sig något....?
Jag får en känsla av att lead-och bakgrundssång kommer lite i konflikt vid "Waiting for the sun to come"
och även påföljande strof "Waiting for a warming breeze". Det gör att melodin där blir lite luddig.
Däremot "I can stand another day" låter fint. Kanske hänger jag bara inte med i melodin.  :)
Hur som helst - jättesnyggt och med fint driv!
/Asti

--- Slut citat ---
Ja jag vet, men tänkte att Waiting for the sun to come var lite för långt. Flash & The Pan gillade man ju på 80-90-talet men då skulle det vara en röst genom telefon om jag inte minns fel.
 Tror att det är en andrastämma du tänker på. Vet vad du menar. Ska tajta till det mera. Trummisen tycker jag nog ska få vara lite vild i vissa partier. :) Ska också kolla vad det är i ljudbilden som kan vara lite vasst. Tack för fin och konstruktiv kritik!/Toby

equality:
Hej igen Toby. Den här till skillnad från Sit on the roof känner jag inte igen från förr. Helcoolt Philadelphiasound i mina öron. Snygga pratverser och g-solot sitter fint. Thumbs up!

Toby:

--- Citat från: equality skrivet 24.03.2016, 18:53:33 ---Hej igen Toby. Den här till skillnad från Sit on the roof känner jag inte igen från förr. Helcoolt Philadelphiasound i mina öron. Snygga pratverser och g-solot sitter fint. Thumbs up!

--- Slut citat ---
Kul att du hör Phillysound i låten. Hade inte en aning.  :D  Tack för fin kommentar!/Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion