Forum > Färdiga produktioner
Asti - It's all in my mind (f.d. Vanheden) version 2
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 24.03.2016, 15:48:42 ---
--- Citat från: Asti skrivet 24.03.2016, 12:44:55 ---
--- Citat från: equality skrivet 23.03.2016, 01:59:12 ---Oj, oj! Fantastisk låt med oväntade harmisar och kanonarr! Tycker det låter grötigt om jag lägger på fler än tre instrument.
--- Slut citat ---
Roligt att du dyker upp på KR igen!
Vad kul att du gillar låt och arr! Var osäker på om jag grötat till det här! :)
Men då kanske mixen ändå funkar...
Tack för din feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Det här funkar suveränt! Det är när jag lägger på fler än tre instrument på mina låtar det blir grötigt. Vet inte var jag skall göra av den fjärde instrumentalisten. Pga arbetsbrist får jag får skicka ut hen (visst är jag modern) i arbetslöshet.
--- Slut citat ---
Skönt att du tycker det funkar! Jag skär mer i de lägre frekvenserna på sången nu än tidigare
och även på de akustiska gitarrerna. Har inte med så mycket framträdande akustiskt plock heller längre.
Detta tror jag kan vara faktorer som gör att det inte blir lika grötigt som tidigare...
Önskar jag kunde hitta en fast men ändå mjuk elbas. Väldigt snygg kontrabas du har på Grace förresten!
Och i den låten räcker arret alldeles utmärkt som det är! Tycker inte det behövs sång eller gitarr!
MOMA nämnde i den tråden en annan av mina favoritinstrumentalister, nämligen Anders Widmark, som jag tycker hittat en
egen, fantastisk spelstil med inspiration från Bengt Hallberg, Jan Johansson m.fl med inslag av gospel, folkvisa, jazz....
Ja, nuförtiden gäller det att inte formulera sig fel! Då är man rasist, chauvinist, antifeminist eller dylikt! :wacko: :)
Därför väljer jag numera alltid Old Speckled Hen när jag beställer öl. :rolleyes:
Tack för din feedback Eq!
/Asti
equality:
Ja, och så här i påsktider får man väl sätta sig och gnola på den gamla klassiska refrängen "I am the hen-man, o-ohh".
/ icke-legitim mixolog
edit: skall naturligtvis heta "egg-hen" och inget annat. Phew, vilken lapsus!
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 25.03.2016, 12:36:27 ---Ja, och så här i påsktider får man väl sätta sig och gnola på den gamla klassiska refrängen "I am the hen-man, o-ohh".
/ icke-legitim mixolog
--- Slut citat ---
:D
coo coo cachoo!
/Asti t.f. påskäggdonator
morgonte:
Sedvanlig hög Asti-kvalitet på det här! Jag instämmer i hyllandet av dina kompositoriska (eller vad det heter :huh:) färdigheter. Wah-wan kan man säkert ta bort, men svårt att säga om det blir bättre innan man hört det. If it aint broke, don't fix it, så för mig får den gärna vara kvar.
Det här är så pass färdigt att vad jag än tänker mynnar ut i: Tja, man kunde göra så här, men å andra sidan låter det ju så bra som det är. En spontanreaktion jag fick var att körerna kunde kanske vara lite tunnare. Men nu är jag där och petar i Asti-soundet :o, känner jag, det ska vara maffiga körer (är lite nyfiken på hur många pålägg du gör per stämma, förresten) i en Asti-låt, det bara är så! ^_^
morgonte /tf velpetter
Asti:
--- Citat från: morgonte skrivet 28.03.2016, 23:18:59 ---Sedvanlig hög Asti-kvalitet på det här! Jag instämmer i hyllandet av dina kompositoriska (eller vad det heter :huh:) färdigheter. Wah-wan kan man säkert ta bort, men svårt att säga om det blir bättre innan man hört det. If it aint broke, don't fix it, så för mig får den gärna vara kvar.
Det här är så pass färdigt att vad jag än tänker mynnar ut i: Tja, man kunde göra så här, men å andra sidan låter det ju så bra som det är. En spontanreaktion jag fick var att körerna kunde kanske vara lite tunnare. Men nu är jag där och petar i Asti-soundet :o, känner jag, det ska vara maffiga körer (är lite nyfiken på hur många pålägg du gör per stämma, förresten) i en Asti-låt, det bara är så! ^_^
morgonte /tf velpetter
--- Slut citat ---
Jo, jag tycker det är väldigt roligt och givande att kompostera så mycket som möjligt! :D
Wah-wah:n får nog bli kvar. Verkar inte som att någon hänger upp sig på den...
Körerna kanske är lite för påträngande/starka..? Jag gillar körer och har väl antagligen med
det i tid och otid! :rolleyes: Varje stämma i kören har enbart ett pålägg, men leadsången dubblerar jag ibland.
Tack för din feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida