Forum > Färdiga produktioner
Asti - It's all in my mind (f.d. Vanheden) version 2
Asti:
Edit 2016-04-03: La upp texten. Mest svammel, men den är kanske lättare att följa med i så här. :)
Edit: Fixade lite med introt och höjde basen.
Plockade i gammalt material för att öva mig mixa med monitorer i stället för hörlurar.
Resultatet upptäckte jag blev ganska likt temat till Jönssonligan. :)
Så jag är väldigt tacksam för synpunkter på mix och ljudbild, men även på annat!
Ska t.ex wah wah:n vara med eller ska jag plocka bort den?
Titel: It's all in my mind
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:45
År: 2016
It's all in my mind
I don't see the point in giving lectures to you all
and I don't see the meaning of another dreadful call
It's all in my mind, that's how it will stay
Who am I to say to you - just take it away
Needlessly forgiving those that talked behind my back
Don't believe in retribution, focus on the track
Wait for the right time, wait and you'll see
Nothing is more comforting, not even for me :)
Place me in a more discrete surrounding if you please
Put me in a corner where I'm feeling more at ease
I feel like a leper on a banquet for the Queen
I don't belong here anymore - you know what I mean
Don't deny the fact that you are left here all alone
and don't blame me for leaving you completely on your own
Do what you wish for - give it a try
Anytime will do just don't ask yourself why
MOMA:
1. låten är ur-skön med massor av kvaliteter - inte minst ett antal ackordsbyten som vittnar om en driven kompositör som vet hur man får intresset att vakna till hos publiken (i synnerhet de som belastats med en beatles-historia, som undertecknad)
2. Du kan lugnt fortsätta mixa med monitorerna:) Det sitter bra! Själv är jag sedan många år tvungen att begränsa tiden med lurar på huvudet. Monitorer på vettig volym har dessutom ett antal fördelar. Om rummet är ok dämpat, blir det "luft" mellan ljudkällan och lyssnaren som jag tycker att man mår bra av, en svängning som behövs för att bedöma mixen bra. Proffsen rullar ju alltid på monitorer:)
3. Om man skulle drista sig att peta i mixen på The Vanheden song, så kanske att leaden skulle kunna krypa ner i mixen en aning - bara för att skapa lite tryck i instrument och arr. Ibland kan jag tycka att sången "hamnar ovanpå" resten av arret, det låter som den är pålagd "utanpå" och energin i gitarrer, trummor och bas bara dör. Sedan skulle jag trycka på lite extra på det underbara mellanstycket! Kanon-skön växling i lunken som lyfter låten minst 34,7% (give or take 10%)
Bra låt - och kör på med monitorerna – om nu omgivningen :D
MOMA
Marsall:
Funkar bra det där..låter finemangs ..kan hålla med liite hög sång ere som nämns Men jag blir glad att det funkar bra. :)
själv försöker jag göra så mycket som jag bara kan med mina nya dalishögtalare" för spara öronen ...Long live the monitors .. B) :wub:
Toby:
Härlig komposition med stark doft av Pink Floyd och lite mindre av The Beatles! :D Snygga harmisar absolut. Låten spretar lite men det gör den ju spännande. Mixar nu också själv med monitorer. Såååå skönt! :)/Toby
equality:
Oj, oj! Fantastisk låt med oväntade harmisar och kanonarr! Tycker det låter grötigt om jag lägger på fler än tre instrument.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida