Forum > Färdiga produktioner

Asti - It's all in my mind (f.d. Vanheden) version 2

<< < (2/8) > >>

Roffe H:
Verkar ju fungera helt ok med monitorer, roligt. Låter fint som vanligt...gillar när man hör sången ordentligt, tycker inte att den är för framträdande. :)
Roffe H

bjurte:
Jamen det är ju Lyyysande Sickan !!
Kvacket sitter snyggt och sköna harmisar bjudjs det på..
Kanske att Moma har rätt där med aningens hög lead !!
Annars 'Viken Djää..a SMÄLL !! :D

MaxB:
Härliga svängar i den här låten!
Fan, det är ju Beatles-klass då jag lyssnar här vid 128 sekunder!

Som andra sagt ligger leadvocal lite för starkt
Jag saknar tryck i basgitarren, vill ha upp den i volym.

Asti:

--- Citat från: MOMA skrivet 22.03.2016, 19:50:15 ---1. låten är ur-skön med massor av kvaliteter - inte minst ett antal ackordsbyten som vittnar om en driven kompositör som vet hur man får intresset att vakna till hos publiken (i synnerhet de som belastats med en beatles-historia, som undertecknad)
2. Du kan lugnt fortsätta mixa med monitorerna:) Det sitter bra! Själv är jag sedan många år tvungen att begränsa tiden med lurar på huvudet. Monitorer på vettig volym har dessutom ett antal fördelar. Om rummet är ok dämpat, blir det "luft" mellan ljudkällan och lyssnaren som jag tycker att man mår bra av, en svängning som behövs för att bedöma mixen bra. Proffsen rullar ju alltid på monitorer:)
3. Om man skulle drista sig att peta i mixen på The Vanheden song, så kanske att leaden skulle kunna krypa ner i mixen en aning - bara för att skapa lite tryck i instrument och arr. Ibland kan jag tycka att sången "hamnar ovanpå" resten av arret, det låter som den är pålagd "utanpå" och energin i gitarrer, trummor och bas bara dör. Sedan skulle jag trycka på lite extra på det underbara mellanstycket! Kanon-skön växling i lunken som lyfter låten minst 34,7% (give or take 10%)
Bra låt - och kör på med monitorerna – om nu omgivningen   :D
MOMA

--- Slut citat ---
Roligt att du hittar kvaliteter i låten! Jo, man är nog rejält präglad av Beatles!  :)
Men det ser jag inte som en belastning - tvärtom tror jag.  :rolleyes:
Skönt att mixen verkar sitta! Tycker det är svårare att höra detaljer och placering i rummet via monitorerna.
Men det kanske blir en "naturligare" ljudbild så här...
Jag funderade på om leadsången var lite för hög i de lugna verserna, tycker nog inte den är det när alla instrument är med...ska lyssna igen.
OK, du tycker jag ska höja det instrumentala mellanspelet generellt! Kanske inte är så dum idé...
Jag kör vidare med monitorerna på måttlig volym.  B)
Tack för din feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 22.03.2016, 20:10:49 ---Funkar bra det där..låter finemangs ..kan hålla med liite hög sång ere som nämns  Men jag blir glad att det funkar bra.  :)
själv försöker jag göra så mycket som jag bara kan med mina nya dalishögtalare" för spara öronen ...Long live the monitors .. B)  :wub:

--- Slut citat ---
OK, du tycker också leadsången är lite för hög! Det blir en sänkning på den, åtminstone i de lugna verserna.
Ja, för allt i världen - var rädd om öronen!  :huh:
Tack för din feedback!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion