Forum > Demolåtar
Stajo, Mack, Guran o Lazarus - Today
stajo:
Hej,
Började med denna låten runt 2011 och den börjar nog bli färdig nu.
Guran la snygg lead gitarr på den tiden så jag har haft lite dåligt samvete för att den inte blev färdig...
Nu stötte jag på Mack på kompoz som hjälper mig med sången.
Så nu är det väl i princip bara mixningen kvar och då finns det väl inget bättre forum än detta :).
Det är massa kör här så gärna lite tips om hur man skär och får fram den osv.
Titel: Today
Artist: Mack, Stajo, Guran, Lazarus
Längd: 4:07
År: 2016
Asti:
Mycket bra det här! Bra låt, skitbra sång och även i övrigt snyggt framfört!
För mig låter det lite vasst i refrängen, tror det är sången...möjligen stråkarna!
Skulle också vilja ha lite mer botten/tyngd i trummor och bas, speciellt i refrängen!
Men med tanke på min skadade hörsel - ta detta med en nypa salt tills någon mer
kommer med liknande kommentar! :)
Hur som helst - jättebra!
/Asti
stajo:
Tack Asti!
Tror du är ganska spot on.
Sångfilerna var redan kompressade när jag fick dem och av gammal vana la jag på pluggen... så de är nog lite hårda i denna och då blir ju essen desto vassare.
I mina studiolurar låter det lite lite botten men sedan blir det mer bas i andra lurar det är lite lurigt ;). Skall försöka skruva lite på bastrumljudet varit på det lite innan men du har rätt.
Tack för din Tid
/Staffan
Marsall:
bra sång ini kaklet..Men trummorna e alldeles för platta för att foten skall stampa med ..Nu är dom lite digitala inte så rockljudsaktiga som jag e van..så mer lyster o beat på dom så kommer nog min fot igång ..Bra låt annars :D
Eddi:
Underbar tänk att det ska ta 5 år innan det blir nåt :o
Jag antar att Guran är lika med Ola men Mack känner jag inte till - i alla fall riktigt trevligt detta. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida