Forum > Demolåtar
MaxB - Shining Light - mupptrixat mer
equality:
Efter inte varit här på länge kul att höra hur alla utvecklats. Jättebra spelat och fr a sjunget. Låten är väl inte min te-påse och e-bow vet jag knappt vad det är. Låter som det skall likna en pedal steel på denna men når inte ända fram, sluttonen ligger nån halvton under. Jag är impad ändå, riktigt bra jobbat Max!
Roffe H:
Visst, häftigt blev det med e-bowen, lite nya körer (stämmor) också? :)
Roffe H
MaxB:
Har idag spelat in mer sångkör (in i refrängen) och spelat om nån gitarr på slutet samt mupptrixat med lite nivåer på EBow:en bl.a.
--- Citat från: Kornstad skrivet 22.03.2016, 19:51:03 ---Skönt stycke får jag säga. Lugnt och avkopplande och en soft touch rakt igenom i mixen.
Måste erkänna att jag inte visste vad Ebow var för ngt innan så jag var tvungen att kolla lite u-tub. Det var en vill ha grej helt klart. :) Snyggt jobbat
--- Slut citat ---
Tack! Men mixen var galet fel, kanske bättre idag?
--- Citat från: Toby skrivet 22.03.2016, 21:53:05 ---Intressant att se hur din låt växt fram. Är speciellt förtjust i versen. Skulle gärna se att refrängen lyfte det mer. Skönt ljud i EBowen men ibland tycker jag att tajmingen saknas lite. Men fin låt. :)/Toby
--- Slut citat ---
Kul om du gillar versen, flera andra föredrar reffen. Lagt fjuttiga körstämmor i början på refrängen för att lyfta den men tvekar nu på min kapacitet att lyfta med körer :lol:
EBow-tajming kanske är bättre med lite mupptrixande?
--- Citat från: equality skrivet 23.03.2016, 02:17:02 ---Efter inte varit här på länge kul att höra hur alla utvecklats. Jättebra spelat och fr a sjunget. Låten är väl inte min te-påse och e-bow vet jag knappt vad det är. Låter som det skall likna en pedal steel på denna men når inte ända fram, sluttonen ligger nån halvton under. Jag är impad ändå, riktigt bra jobbat Max!
--- Slut citat ---
Sjutton - slutton - halvton under - shit också. B)
Får se om jag kan dölja det på någe vis? :unsure:
--- Citat från: Roffe H skrivet 23.03.2016, 12:17:13 ---Visst, häftigt blev det med e-bowen, lite nya körer (stämmor) också? :)
Roffe H
--- Slut citat ---
Nu kanske ännu bättre? :lol:
Dividend:
Fina stämmor.
Inte min kopp te egentligen, men du bibehåller intresset låten ut.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida