Forum > Demolåtar
MaxB - Shining Light - mupptrixat mer
MaxB:
MaxB - Shining Light
EDIT 20160323:
Har spelat in mer sångkör in i refrängen och nån gitarr på slutet samt fixat lite nivåer bl.a. på EBow:en
http://max.shivas.se/music/MaxB_ShiningLight_20160323.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_ShiningLight_20160323.mp3[/mp3]
Inspiration bland annat på grund av en EBow, som jag köpte av Wernborg för några veckor sen.
Shining Light
Music: MaxB Lyrics: brother
- Vers 1
Around, look around - Stop, your running mind
Do you know, who you are - don't you know, you are a star
- Vers 2
Through your heart, you can shine - throughout space, from out of time
Again, try again - feel the touch, of the master
- Refräng
Shining light, live and love - is the tune, now and forever
Ease yourself, the love inside - let it flow, ride the tide
You're just a child, have allways been - will ever be, forever free
Eddi:
Det låter bra medd ebowen men ackegurorna speciellt höger är väldigt otaktiska så det sabbar upplevelsen.
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 28.02.2016, 02:47:41 ---Det låter bra medd ebowen men ackegurorna speciellt höger är väldigt otaktiska så det sabbar upplevelsen.
--- Slut citat ---
Bowen i dramat kommer in tillsammans med kompet i första delen och återkommer i andra delen igen.
La om några gitarrer så det kanske är tajtare nu. Slängde in en kör också, på några ställen.
Låter den ligga och mogna en stund...
Synpunkter idéer tages tacksamt emot.
egghuvud:
Lät som en akustisk och en elektrisk men jag kan ha fel.
Låter bra. Bra låt lite lofi-sång också så är den hemma tycker jag. Det är kul med e-bow. Jag kan meddela att det låter konstigt om man använder den på banjo. :)
MaxB:
--- Citat från: egghuvud skrivet 28.02.2016, 12:37:58 ---Lät som en akustisk och en elektrisk men jag kan ha fel.
Låter bra. Bra låt lite lofi-sång också så är den hemma tycker jag. Det är kul med e-bow. Jag kan meddela att det låter konstigt om man använder den på banjo. :)
--- Slut citat ---
Nu blev det en version med Hare Aum som sångtext :wub:
Vad gör man inte för konsten och kärleken till livet och musiken...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida