Forum > Demolåtar
MaxB - Shining Light - mupptrixat mer
MOMA:
--- Citat från: MaxB skrivet 16.03.2016, 13:15:07 ---Har fått putsade slipade och lite mer fixade trummor igår. Finns i första inlägget
--- Citat från: Roffe H skrivet 13.03.2016, 20:55:52 ---Kanontrummor, jättefint (och basen passar in perfekt) glöm inte bort "fiolen" :lol:
--- Slut citat ---
Fiolen inte på plats ännu men jag har idéer på vad den ska ha för olika roller i olika delar av låten.
--- Citat från: MOMA skrivet 14.03.2016, 13:28:57 ---Nej men Mr Max! Mycket bra stycke musik i vardande!!!
MOMA (hoppas man inte tassade på någon öm tå, det var i all välmening :)
--- Slut citat ---
Nej men MOMA, tack!
Här finns inga ömma tår! Jag tar tacksamt emot och reflekterar över vad jag vill, kan och orkar göra.
Kanske var det du som redan första dagarna i januari sa att jag gjort den bästa låten jag kommer att göra detta år, så jag har ju inga krav på mig nu! :P
En trummis jag snackade med nyligen som fick lyssna på den här låten sågade hela konceptet med låten totalt, så den gick bort... trummisen alltså i detta sammanhang.
--- Citat från: MOMA ---Men det känns som den inte riktigt får en ärlig chans!
--- Slut citat ---
För att det saknas en del mixningsmässigt eller? :unsure:
--- Citat från: MOMA ---liiiiite mer styrsel och mix (kanske reverb)
--- Slut citat ---
Menar du en av flera alternativ här
1) putsa så att alla kommer in på sina toner och släpper sina körtoner exakt samtidigt
2) säger orden samtidigt ?
3) volymen på de olika körmedlemmarna inbördes
4) volymen på körmedlemmarna i mixen
--- Citat från: MOMA ---Och sedan är det en liten del som poppar ut som sjutton - vid: "- let it flow, ride the tide" finns ett ackordsbyte som är fantastiskt i helheten (och borde kunna upprepas/lyftas längre fram - om lead och körer finge fortsätta "ett varv" till)
--- Slut citat ---
Poppar ut som sjutton... är det bra? :huh:
Ska fundera på om jag ska reprisera den delen. Min dotter gillar låten därifrån och framåt men innan är allt bekant, utan att sticka ut på något positivt sätt, säger hon.
--- Slut citat ---
Svaret är faktiskt JUPP på alla frågor :) Mixningen - yes! Körens fyra punkter - yes! Och poppar ut som sjutton – yes! Sen är ju allting en smaksak, men personligen tycker jag låten är bra – och värd en vända till bland reglar och pluggar :D
MOMA
MaxB:
Suck :P
Har jag tålamod, nu blir det en paus ett gäng dagar men ska hem i nästa vecka igen.
MaxB:
Nu med EBow. Har mupptrixat lite till också..
Men hör nu efteråt att den inte är bra så här.
Finns anledning att göra om och göra rätt .
Kornstad:
Skönt stycke får jag säga.
Lugnt och avkopplande och en soft touch rakt igenom i mixen.
Måste erkänna att jag inte visste vad Ebow var för ngt innan så jag var tvungen att kolla lite u-tub.
Det var en vill ha grej helt klart. :)
Snyggt jobbat
Toby:
Intressant att se hur din låt växt fram. Är speciellt förtjust i versen. Skulle gärna se att refrängen lyfte det mer. Skönt ljud i EBowen men ibland tycker jag att tajmingen saknas lite. Men fin låt. :)/Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida