Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - I trollskogen
Roffe H:
--- Citat från: Toby skrivet 01.03.2016, 18:57:17 ---Ja det blev ju bra ändå med sång. :D Lite trolldans. Tycker att din röst nästan faller igenom i det låga registret. Kanske skulle du dubbla den för att få lite mer pondus. Fint med fler fioler./Toby
--- Slut citat ---
Tack för lyssning Toby, har höjt volymen och EQ-at leadsången något, tror det blev lite stadigare så här!
Roffe H
egghuvud:
Det är något visst med riktiga stråkar. Jag fuskar med fiol ibland men har så stora händer så att det oftast blir lite falskt. :)
Tycker att arrangemanget funkar och texten är passande och kul. Sångljudet låter däremot som att du står i badrummet med en handduk framför dig. Lite annorlunda reverb och något lite vassare i diskantregistret.
Bra låt var det också. :)
Roffe H:
--- Citat från: egghuvud skrivet 01.03.2016, 21:01:20 ---Det är något visst med riktiga stråkar. Jag fuskar med fiol ibland men har så stora händer så att det oftast blir lite falskt. :)
Tycker att arrangemanget funkar och texten är passande och kul. Sångljudet låter däremot som att du står i badrummet med en handduk framför dig. Lite annorlunda reverb och något lite vassare i diskantregistret.
Bra låt var det också. :)
--- Slut citat ---
Tack för ditt påpekande angående sången. Har nu gjort ett försök att korrigera ...det verkar som att man kan peta hur länge som helst i en låt, men det är väl det som är vitsen med "halvfärdigt".
Det är ju svårt med fiol eftersom den inte har band, det var ett tag sedan jag tog i den nu...(och lyssnar man noga så hör man det) Det handlar mycket om att öva ofta, så att fingrarna hamnar där de ska automatiskt. Men som jag brukar resonera: "Bättre att fela än att inte spela". :lol:
/Roffe H
Jocke:
Rock´n troll? :P
Låter riktigt proggigt och så tycker jag att det var fegt att tona den... Annars är det en kul låt! :) Kan man få lite mer klipp o razzel i kaggen? ;)
Roffe H:
--- Citat från: Jocke skrivet 02.03.2016, 20:53:15 ---Rock´n troll? :P
Låter riktigt proggigt och så tycker jag att det var fegt att tona den... Annars är det en kul låt! :) Kan man få lite mer klipp o razzel i kaggen? ;)
--- Slut citat ---
Tack för lyssning. Jag är ju lite feg och ovan...menar du baskaggen eller virveln (gissar på virveln) tycker jag fick rätt bra tryck i den...men vet inte hur mycket man kan trixa med logics trummaskin... :unsure:
Roffe
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida