Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - I trollskogen
Roffe H:
Jag glömde ta bort klickmaskinen som jag använde när jag spelade in sista fiolen...aj-aj-aj. Ska genast ta bort...samt en lite koll på de murriga gurorna :wacko:
/Roffe H
Roffe H:
--- Citat från: Marsall skrivet 01.03.2016, 16:35:24 ---skön folkmusikare o riktigt upplyftande fiollir den höjjer låten riktigt bra..Liite murrig gura o ljudbild o virveltrumman eller rättare sagt på slagetr virveln låter det som om det är en klickmaskin ? Men tusan skön låt! :D
--- Slut citat ---
Tack för påpekandet och lyssning Marsall :lol:
Toby:
Ja det blev ju bra ändå med sång. :D Lite trolldans. Tycker att din röst nästan faller igenom i det låga registret. Kanske skulle du dubbla den för att få lite mer pondus. Fint med fler fioler./Toby
Asti:
Blir det folkmusiklåtar nu efter jazz och blues Roffe? :)
Fint med fiol! Sången hamnade lite lågt på tonskalan, men den har kanske
tillkommit i ett senare skede när du redan gjort det instrumentala klart...?
Tycker sången borde upp i volym och kanske skäras lite i de låga frekvenserna, så
den inte blir så "murrig". Det här påminner mig om Contact, tror jag dom hette!
/Asti
Roffe H:
--- Citat från: Asti skrivet 01.03.2016, 19:07:58 ---Blir det folkmusiklåtar nu efter jazz och blues Roffe? :)
Fint med fiol! Sången hamnade lite lågt på tonskalan, men den har kanske
tillkommit i ett senare skede när du redan gjort det instrumentala klart...?
Tycker sången borde upp i volym och kanske skäras lite i de låga frekvenserna, så
den inte blir så "murrig". Det här påminner mig om Contact, tror jag dom hette!
/Asti
--- Slut citat ---
Sången tillkom i ett senare skede ja, men samtidigt kanske det passar med lite "mörka toner" när det gäller troll? Ska kolla sången i alla fall. Contact och Kebnekajse (fanns visst också). Det var kul att prova lite folkligt men visst kommer det mer (särskilt) blues, håller på att filar på en gammal klassiker av Leroy Carr från 30-talet...vi får se vad det blir ev det. Tack för kommentar.
Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida