Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - I trollskogen

<< < (7/10) > >>

Eddi:
Jag hör att du samlat violinerna i mitten och det är ett bra drag tycker jag - violinerna är ju liksom huvudattraktionerna i denna låt. Om jag får komma med lite förbättringsförslag så skulle det vara att lägga ett delay på vänster sologura och - här kommer det - en ytterligare oktav på sångstämman som inte behöver låta så mycket men den skulle ge lyster till sånginsatsen och du har en oktav till att ge vet jag. :)

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 04.03.2016, 02:40:43 ---Jag hör att du samlat violinerna i mitten och det är ett bra drag tycker jag - violinerna är ju liksom huvudattraktionerna i denna låt. Om jag får komma med lite förbättringsförslag så skulle det vara att lägga ett delay på vänster sologura och - här kommer det - en ytterligare oktav på sångstämman som inte behöver låta så mycket men den skulle ge lyster till sånginsatsen och du har en oktav till att ge vet jag. :)

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och kommentar...har testat din ide´, vet inte om det funkade...svårt att sjunga unisont. Trummorna  (Jocke) var svårt att göra någonting åt. Senaste version längst upp i tråden :unsure:
Roffe H

pxm:
Vilket suveränt fiol-lir !!! :wub:
Häftigt.
Jag gillar låten och det funkar för dig att sjunga unisont..

mvh

Roffe H:

--- Citat från: pxm skrivet 04.03.2016, 16:33:51 ---Vilket suveränt fiol-lir !!! :wub:
Häftigt.
Jag gillar låten och det funkar för dig att sjunga unisont..

mvh

--- Slut citat ---

Roligt att du gillar låten pxm...gillar även ditt experimenterande med blues som du säkert läst. Är glad att själv ha kommit igång med musiken igen  :D, det var ett tag sen nu, fick en ordentlig "feelingsvacka" gick bara och stirrade på grejerna.  :wacko:
/Roffe H

Eddi:
Jo det vart precis som jag trodde - mycket bättre med lyster på sången :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion