Forum > Färdiga produktioner

Toby "Slowly"

<< < (6/8) > >>

Toby:

--- Citat från: Plinka skrivet 22.02.2016, 09:53:13 ---Instämmer i att det är en jätteskön låt, och du har en skön och lyssningsvänlig röst. Gillar att låten växer så här med blås och körer mm, och att det är ett så repetetivt tema gör att den fastnar, det är bra. Men det gör också att man skulle kunna tänka sig lite lekfullhet mot slutet vad gäller sången. Undrar hur det skulle låta om en av "körmedlemmarna" wailar till det lite i en lite i en powerstämma i bakgrunden? Svårt att förklara vad jag menar, men jag bara fick en "audiell" vision här under lyssningen  :D

--- Slut citat ---
Tack för din fina kritik! Jag har talat med en av körmedlemmarna (mig själv) och han säger: Nja, tror inte det. :)

--- Citat från: Alatar skrivet 22.02.2016, 12:49:15 ---Fin låt.
Lättsam och skön att lyssna på.
Kanske lite för enformigt i längden.
Du skulle kunna testa att lägga till ett gitarrsolo eller liknande någonstans, för att bryta upp det mer.

--- Slut citat ---
Kul att du gillar. Gitarrer finns det redan med som spelar lite licks.
/Toby

Toby:
Blev galen på ett ställe där det drog i tempot och lade om basen. Puh!  B)

Roffe H:
Lyckat drag med basen...funkar fint med resten. En jäkligt fin låt och skön sång.  :)
Roffe H

Toby:

--- Citat från: Roffe H skrivet 25.02.2016, 17:43:58 ---Lyckat drag med basen...funkar fint med resten. En jäkligt fin låt och skön sång.  :)
Roffe H

--- Slut citat ---
Ja jag tror det blev bättre. Tack för fin kommentar!/Toby

MaxB:
Jag skulle minska på barreackordsbytesgnissel som jag hör på vänster sida vid 104, 115 och flytta fram lite otajta kompgitarren på höger sida vid 123-124.

Det här är en känd skön ackordsgång. Man har liksom hört många använda ackordsföljden och har använt dessa ackord på detta sätt själv i nån eller några låtar. Det är en bra ackordsföljd med en möjlig basgång som vandrar nedåt. Bra hantverk Toby!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion