Forum > Färdiga produktioner

Toby "Slowly"

<< < (7/8) > >>

Toby:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.02.2016, 16:29:17 ---Jag skulle minska på barreackordsbytesgnissel som jag hör på vänster sida vid 104, 115 och flytta fram lite otajta kompgitarren på höger sida vid 123-124.

Det här är en känd skön ackordsgång. Man har liksom hört många använda ackordsföljden och har använt dessa ackord på detta sätt själv i nån eller några låtar. Det är en bra ackordsföljd med en möjlig basgång som vandrar nedåt. Bra hantverk Toby!

--- Slut citat ---
Tack för dina påpekanden. Har förstås hört gnisslet men spelar ju så mycket gitarr så tänker inte på det. Det borde jag. Fixar gärna med dina påpekanden men sanningen och säga förstår jag inte riktigt var man hittar de här punkterna i Logic x. Hade du skrivit takt den och den hade det varit lättare eller är jag dum?  :)/Toby

Bribedant:
Gnol: Gillar låten, snygg komposition. Extrapoäng till röst och sånghantverket, hög klass.
Gnäll: Tänka om det varit en stadig orgel i kompet istället för den där lite flimsiga synten...
Men totalt sett väldigt bra detta. I like.

MaxB:

--- Citat från: Toby skrivet 27.02.2016, 19:57:54 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 27.02.2016, 16:29:17 ---Jag skulle minska på barreackordsbytesgnissel som jag hör på vänster sida vid 104, 115 och flytta fram lite otajta kompgitarren på höger sida vid 123-124.

Det här är en känd skön ackordsgång. Man har liksom hört många använda ackordsföljden och har använt dessa ackord på detta sätt själv i nån eller några låtar. Det är en bra ackordsföljd med en möjlig basgång som vandrar nedåt. Bra hantverk Toby!

--- Slut citat ---
Tack för dina påpekanden. Har förstås hört gnisslet men spelar ju så mycket gitarr så tänker inte på det. Det borde jag. Fixar gärna med dina påpekanden men sanningen och säga förstår jag inte riktigt var man hittar de här punkterna i Logic x. Hade du skrivit takt den och den hade det varit lättare eller är jag dum?  :)/Toby

--- Slut citat ---

Har du sekund och minutvisning i Logic?
I så fall skulle 115 sekunder påminna om nästan två minuter (minus fem sekunder - ungefär...)
Ganska bra referens och du lyssnar i playern här på kr så hör du var det är då du ser räknaren i playern.

Eddi:
Jag hör glitcharna men måste säga att jag inte störs av dom det förhöjer bara hantverket i den här låten tycker jag. Ska bli spännande att få höra uppföljaren till denna låt, för jag hoppas en ny är på G? :blink:

Toby:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.02.2016, 22:10:34 ---
--- Citat från: Toby skrivet 27.02.2016, 19:57:54 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Har du sekund och minutvisning i Logic?
I så fall skulle 115 sekunder påminna om nästan två minuter (minus fem sekunder - ungefär...)
Ganska bra referens och du lyssnar i playern här på kr så hör du var det är då du ser räknaren i playern.

--- Slut citat ---
Har fixat och det ligger en ny version uppe nu. Är oerhört tacksam för din lyssning. Snöade helt in på gnisslet och gick igenom alla (nästan). Kompgitarren också korrigerad./Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion