Forum > Färdiga produktioner
MaxB - To Good To Be True -
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.01.2016, 22:24:29 ---Vicken taskig hörsel jag har, hör inte det klippet inte heller bruset i helheten. Fortfarande klipp där?
Tacksam för tidsangivelser på digitaldist om du orkar. Jag har hittat ett och har åtgärdat det (som kom från basen).
--- Slut citat ---
Bruset är över lag bättre men för högt. Klippet/distdippet är inte lika tydligt men finns vid 50. Exempel på knäppar är t.ex. vid 56, 68. Jag tycker att du ska släppa ut elgitarren ljudmässigt - lite instängd nu - om du frågar mig.
/G
Eddi:
Oj vad den har utvecklats denna nästan så att jag gillar stilen. Skulle du få nya trummor till den här? Åldern tar ut sin rätt tror jag bruset ligger väl på typ 8000 nånstans och finns med hela vägen svårt att detektera vilken bus det är kanske mastern?
Wernborg:
Brusa högre lilla å? :D
Missat tidigare utgåvor.
Du skulle kunna ta bort all hihat och spela om den manuellt i åttondelar istället för sexton som nu. Det skulle göra hela arret mer laid back.
Snyggt trynorgel-lir.
Saknas det inte lite banjo och mellotron? :unsure:
:D
MaxB:
Har i första inlägget en renderad version utan bas, orgel och trummor - tänkte mig fokus på körarret och leadsången. Finns bruset här finns klippen/digitaldisten här? Det är så tokigt att jag inte hör det själv.
--- Citat från: Gurano skrivet 05.01.2016, 22:50:46 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 05.01.2016, 22:24:29 ---Vicken taskig hörsel jag har, hör inte det klippet inte heller bruset i helheten. Fortfarande klipp där?
Tacksam för tidsangivelser på digitaldist om du orkar. Jag har hittat ett och har åtgärdat det (som kom från basen).
--- Slut citat ---
Bruset är över lag bättre men för högt. Klippet/distdippet är inte lika tydligt men finns vid 50. Exempel på knäppar är t.ex. vid 56, 68. Jag tycker att du ska släppa ut elgitarren ljudmässigt - lite instängd nu - om du frågar mig.
--- Slut citat ---
Shit jag hör inte klippen där, vid lyssning.
--- Citat från: Eddi skrivet 05.01.2016, 23:43:30 ---Oj vad den har utvecklats denna nästan så att jag gillar stilen. Skulle du få nya trummor till den här? Åldern tar ut sin rätt tror jag bruset ligger väl på typ 8000 nånstans och finns med hela vägen svårt att detektera vilken bus det är kanske mastern?
--- Slut citat ---
Ja du har det bra du som inte har åldern att skylla på - eller brusar det högre med tilltagande ålder?
Näej, Gurano hör ju också och han är ju ungdomen personifierad, så det stämmer nog inte.
Har ni inte diskanten för högt uppskruvad? :P
--- Citat från: Wernborg skrivet 06.01.2016, 10:04:56 ---Brusa högre lilla å? :D Missat tidigare utgåvor.
Du skulle kunna ta bort all hihat och spela om den manuellt i åttondelar istället för sexton som nu. Det skulle göra hela arret mer laid back.
Snyggt trynorgel-lir.
Saknas det inte lite banjo och mellotron? :unsure: :D
--- Slut citat ---
Hör du också tydligt bruset smågrabbarna pratar om?
Ska få riktiga trummor av Lazarus men din idé är bra. Trummorna ligger ju i ett simpelt miditrack.
Tack om munspelet. Det är det fina som Arman Sikiric byggde om åt mig. Ett känsligt och responsivt munspel, som svarar bra mot "the inner feeling".
Jag måste tycka om dig Wernborg! Du har talat till mitt undermedvetna!
Satt precis och funderade på om jag ska testa ackorden på banjon :lol:
Har ännu inte installerat mellotronljuden i den laptopen jag numera använder som musikdator.
Men du inspirerar mig nu att göra det...
Skulle kanske ha med dragspelet i låten?
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 06.01.2016, 12:04:44 ---Har i första inlägget en renderad version utan bas, orgel och trummor - tänkte mig fokus på körarret och leadsången. Finns bruset här finns klippen/digitaldisten här? Det är så tokigt att jag inte hör det själv.
--- Slut citat ---
Ja det finns kvar - men lägre
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida