Forum > Färdiga produktioner

MaxB - To Good To Be True -

<< < (7/9) > >>

MaxB:
 :wub: Ny mix med Lazarus trummor!  :wub:

--- Citat från: Gurano skrivet 06.01.2016, 12:09:33 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 06.01.2016, 12:04:44 ---Har i första inlägget en renderad version utan bas, orgel och trummor - tänkte mig fokus på körarret och leadsången. Finns bruset här finns klippen/digitaldisten här? Det är så tokigt att jag inte hör det själv.

--- Slut citat ---
Ja det finns kvar - men lägre

--- Slut citat ---

Jag har inte spelat om akustiska gitarrspåren här ännu men har nu bytt batteri och det blev stor skillnad då jag spelade in i Festival-låten, jag håller på med.

Åhh vad kul att få såna här levande trummor!

MaxB:
Nu först, denna morgon, hör jag sisslet som ni berättat finns där. Det är detsamma som jag noterade då gitarrernas ljud klingade ut på sista ackordet. Batteri bytt så då är det bara att spela om de två kompgitarrerna. Stort tack att ni uppmärksammade mig på det!

Vad grymt neutralt och bra Lazarus levererar trummor, tycker jag.

Eddi:
Klart bättre med Lazarus drums fast jag tycker de ska upp något i mixen, bruset är kvar men nu på första halvan märkligt....

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 07.01.2016, 22:03:52 ---Klart bättre med Lazarus drums fast jag tycker de ska upp något i mixen, bruset är kvar men nu på första halvan märkligt....

--- Slut citat ---

Har nu gjort en "fade out" på slutet av låten. Och har gjort några volymjusteringar på enstaka ord på leadsången.
Har nu för första gången lekt med spakarna för Leslie-kabinettet till Hammondorgeln (mjukvarupluggen B4:a).

Har inte hunnit spela in nya gitarrer därför är bruset kvar, hoppas hinna spela om gitarrerna i helgen.

zorrow:
Bra och luftig mix. Trummorna låter bra, kanske lite tunna. Fixa bruset så tycker jag att denna är hemma  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion