Forum > Färdiga produktioner
MaxB - To Good To Be True -
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.01.2016, 18:37:00 ---Du hör där ingen annan noterat det, tack att du uppmärksammar. Ska jag byta batteri och spela om gitarrspåren, hmmm får se.
--- Slut citat ---
Jag hör det/bruset genom hela låten
/G
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 05.01.2016, 18:40:10 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 05.01.2016, 18:37:00 ---Du hör där ingen annan noterat det, tack att du uppmärksammar. Ska jag byta batteri och spela om gitarrspåren, hmmm får se.
--- Slut citat ---
Jag hör det/bruset genom hela låten
--- Slut citat ---
Kane bars pxm com notes are set I shrift?
eller med svenskt tangentbord
Kanske bara pxm som noterat det i skrift?
Håller på med textändringar (lite mer hoppfullt) och annat mupptrixande nu - men får kanske spela om gitarrspåren då jag fått trumspår.
Gurano:
Ja du gör som du vill, men om det nu är gitarrspåret som felar så skulle jag definitivt spela om det - brusnivån är otrevligt hög.
Jag hör dessutom ett tydligt klipp i bruset vid 49-50. Några digitala knäppar hörs likaså på några ställen.
/G
Marsall:
Bra komponerat och sjunget.. men gillar inte trummorna som kör takten när låten är så laidback så vill man ha trummorna endast smålekande .Men trummis va ju på väg :) Min passning är lugna trummor och inte så många kompgitarrer alltså dom rakkompande gurorna ..Riffbetonade passar finfint som munspelet .. Den blir fin med lite trix .. Keep trixing" :)
MaxB:
Ny verre i första inlägget
--- Citat från: Gurano skrivet 05.01.2016, 19:28:26 ---Ja du gör som du vill, men om det nu är gitarrspåret som felar så skulle jag definitivt spela om det - brusnivån är otrevligt hög. Jag hör dessutom ett tydligt klipp i bruset vid 49-50. Några digitala knäppar hörs likaså på några ställen.
--- Slut citat ---
Vicken taskig hörsel jag har, hör inte det klippet inte heller bruset i helheten. Fortfarande klipp där?
Tacksam för tidsangivelser på digitaldist om du orkar. Jag har hittat ett och har åtgärdat det (som kom från basen).
--- Citat från: Marsall skrivet 05.01.2016, 19:42:36 ---Bra komponerat och sjunget.. men gillar inte trummorna som kör takten när låten är så laidback så vill man ha trummorna endast smålekande .Men trummis va ju på väg :) Min passning är lugna trummor och inte så många kompgitarrer alltså dom rakkompande gurorna ..Riffbetonade passar finfint som munspelet .. Den blir fin med lite trix .. Keep trixing" :)
--- Slut citat ---
Trummor är simpla, så jag är oändligt tacksam att få assistans där. Det här är samma trumkomp jag alltid startar med i Cubase som ligger med i den template jag alltid använder då jag startar något nytt projekt.
Är det för mycket gitarrer också? :rolleyes: Hela tiden eller alla sologitarrer på slutet? (har tagit bort en av de på slutet).
Mycket mupptrixande blire. Mindre tid till Festivalen blire oxå... och snart ska man arbeta igen... :( :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida