Forum > Färdiga produktioner
MaxB - To Good To Be True -
MOMA:
va ere me den här konfigurationen???
SSSSluuuutmix!
MaxB:
Nu har han smaskat på med elgura, gjort små ändringar i texten och förlängt slutet. Kanske har det blivit överarbetat?
--- Citat från: Dividend skrivet 04.01.2016, 03:51:19 ---Fin låt och text. Körerna låter riktigt bra på denna och likaså munspelet. Anlita gärna trummisen :)
--- Slut citat ---
Jag är själv riktigt nöjd med körerna. Många omtagningar på munspelspartierna blev det. Övning ger färdighet.
Trummisen har nu tackat ja till att lägga trummor på den här. Kommer senare...
--- Citat från: Henric skrivet 04.01.2016, 07:00:09 ---Vilken skillnad, mycket bättre tycker jag!
--- Slut citat ---
Blev det okej med fler gitarrer så här?
--- Citat från: spacetrucker skrivet 04.01.2016, 11:51:34 ---Bra låt. Bra sång :) Snygga stämmor (körer)
Jag hade åtgärdat:
-Trummorna, dem blir jag inte riktigt vän med. Virveln har en aning för hög volym.
-Munspelet har för hög volym
-Gitarrerna kunde dras lite närmare mitten
Annars gillar jag låten.
--- Slut citat ---
Trummor ska bli riktiga
Har inte ändrat volym på munspel, undrar om fler tycker detsamma?
Gitarren närmare mitten, hmm tål att fundera på.
Jag med!
--- Citat från: pxm skrivet 04.01.2016, 12:18:59 ---Förstår mig inte på bruset, skall det vara så ??? :o
Annars ; en mycket bra låt !!!
--- Slut citat ---
Är bruset kanske att batteriet är på väg att ta slut i akustiska gitarren, jag antar det.Kan du förklara lite mer vad du lägger märke till?
--- Citat från: MOMA skrivet 04.01.2016, 14:21:58 ---Nu har jag ju inte tillgång till MaxB´s anthology, men i mina öron är den här kompositionen en av de bästa du har plitat ner de år som jag varit inne på KR. Texten är naiv intill väl enkel, men precis bara nästan - för den klarar sig upp den där ärliga nivån som verkligen betyder något. Och körerna är så rätt balanserade till låten och känslan. Eftersom jag dessutom är sucker för väl spelat munspel så faller jag stenhårt för det här!
Slutmix och mastring på den här så har du inte bara årets första låt, utan kanske även årets bästa :)
Men...det är ju lite dystert igen där i slutet av texten. En sant naiv optimist som man är hade ju hoppats efter solot, att nu är det på väg att bli bättre...
(optimisten har lika ofta fel som pessimisten, men roligare under tiden)
Fortfarande bra låt :D
Och lutmix ska det vara i förr-förra meddelandet - inte "surmix" :)
--- Slut citat ---
Lutfisk, slutsmisk, eller sluttning som min padda föreslår...
Ja, det känns mixningsmässigt eller ljudmässigt riktigt bra. Texten är naiv men sånt har passerat förr. Munspelet är det som är byggt av Arman Sikiric, som jag fick av honom. Väntar in riktiga trummor innan slutmix. Min dotter sa att texten i låtar får sluta olyckligt, så jag väljer hennes alternativ.
pxm:
Bruset ligger ju kontant hela tiden. Tror att det är en mikrofon som brusar.
Det är ganska högt och påtagligt brus. :)
mvh
Gurano:
Håller med pxm - på tok för mycket brus - måste tas bort.
/G
MaxB:
--- Citat från: pxm skrivet 05.01.2016, 17:21:49 ---Bruset ligger ju kontant hela tiden. Tror att det är en mikrofon som brusar.
Det är ganska högt och påtagligt brus. :)
--- Slut citat ---
Innan sången kommer in är det basen och två akustiska gitarrer, båda via pietzomikrofonen i gitarren, där det behövs ett nytt batteri.
Du hör där ingen annan noterat det, tack att du uppmärksammar. Ska jag byta batteri och spela om gitarrspåren, hmmm får se.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida