Forum > Färdiga produktioner
MaxB - På Väg Hem Till Dig - trummor av Lazarus - 26 jan 2016
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 26.12.2015, 11:44:05 ---Jätteskön ljudbild! Orgeln lagom stark nu!
Gillar resonatorn, som kanske kunde varit lite
Mer aktiv i solot... Bra!
/Asti
--- Slut citat ---
Med dist blev orgeln trevlig, tack för tips Henric!
Jag använder här förutom ett försiktigt reverb även något Kjerhus-chorus på resonatorn som kompar.
Det där med aktivitet i solot, är ett kapitel för sig. Här vill jag ha ett återhållsamt, vilket jag även hade i Lost Love, där jag och Girly sjöng och Hagis och Matteman var med:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=29842.msg216179#msg216179
MaxB:
--- Citat från: Henric skrivet 26.12.2015, 11:51:43 ---När man mixar är det alltid bra att lyssna på annan musik, behöver nödvändigtvis inte vara samma sound eller genre - jag tro det handlar mycket om hur man lyssnar! Sen är nackdelen med sånt här att det blir i stort sett omöjligt att lyssna utan att analysera....
--- Slut citat ---
Jag tror på att referenslyssna på något med samma sound som man eftersträvar. Det borde vara där den stora vinsten finns, att höra och jämföra med något som låter exakt som man själv vill låta. Jag har gjort det ett fåtal gånger men resultatet blir lättare som önskat då. Vi har väl dessutom nyligen haft en tråd på kr med tips på referenslåtar i olika genrer?
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 26.12.2015, 12:18:55 ---
--- Citat från: Asti skrivet 26.12.2015, 11:44:05 ---Jätteskön ljudbild! Orgeln lagom stark nu!
/Asti
--- Slut citat ---
Jag använder här förutom ett försiktigt reverb även något Kjerhus-chorus på resonatorn som kompar.
Det där med aktivitet i solot, är ett kapitel för sig. Här vill jag ha ett återhållsamt, vilket jag även hade i Lost Love, där jag och Girly sjöng och Hagis och Matteman var med:
--- Slut citat ---
Jo, det kan funka med återhållsamt, men då tycker jag tonerna bör klinga ut längre och gärna få lite
Vibrato/svaj så att det inte blir så mycket pauser i solot. Men det är så jag skulle gjort. :)
/Asti
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 26.12.2015, 15:30:16 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 26.12.2015, 12:18:55 ---
/Asti
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Jo, det kan funka med återhållsamt, men då tycker jag tonerna bör klinga ut längre och gärna få lite
Vibrato/svaj så att det inte blir så mycket pauser i solot. Men det är så jag skulle gjort. :)
/Asti
--- Slut citat ---
Toner kan inte klinga ut längre på en resonator av detta slag (jämför med en banjo). Jag skulle önska att det var möjligt.
Försöken till vibrato och svaj rasslade mot strängarna, så förutom att toner dör snabbare än önskat, fick svaj minimeras.
Så nu vet du! B)
Inte så lätt det här!
Men jag uppskattar att ta en paus så ofta jag får tillfälle! :wub:
Kan ha med åldern att göra... :D
Eddi:
Nu låter rösten i bra balans med det övriga och resonatorn var ett bättre drag än slidegura kunde som nån sa få lite mer toner i solot men men ... inget viktigt. 39:an har du fixat för jag hör inget galet längre - bra :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida