Forum > Färdiga produktioner

MaxB - På Väg Hem Till Dig - trummor av Lazarus - 26 jan 2016

<< < (6/7) > >>

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 27.12.2015, 02:15:21 ---Nu låter rösten i bra balans med det övriga och resonatorn var ett bättre drag än slidegura kunde som nån sa få lite mer toner i solot men men ... inget viktigt. 39:an har du fixat för jag hör inget galet längre - bra :D

--- Slut citat ---

Tack för ny lyssning och kommentar.
Jag har lyssnat flera gånger och vill inte lägga på ett reverb som flera tipsar om, utan vill vara en sån här torris.

Jambrains:
Låter riktig bra tycker jag , det enda jag personligen inte är helt såld på är kantslageb som känns lite vassa (kanske bara lite för hög i mixen?).
Andra grejen som stör lite är hihaten som jag tycker "driver på" lite för mycket givet allt annat som är mer laid back. Personligen skulle jag provat med halvera den men det är ju högst personligt.
Blir lite "trummaskinsvarning" nu känns det som. Men som sagt, det är ju min högst personlig åsikt. I övrigt låter det mums tycler jag.

MaxB:

--- Citat från: Jambrains skrivet 27.12.2015, 22:51:54 ---Låter riktig bra tycker jag , det enda jag personligen inte är helt såld på är kantslageb som känns lite vassa (kanske bara lite för hög i mixen?).
Andra grejen som stör lite är hihaten som jag tycker "driver på" lite för mycket givet allt annat som är mer laid back. Personligen skulle jag provat med halvera den men det är ju högst personligt.
Blir lite "trummaskinsvarning" nu känns det som. Men som sagt, det är ju min högst personlig åsikt. I övrigt låter det mums tycler jag.

--- Slut citat ---

Ja, jag är själv förvånad att ingen kommenterat den simpla trummisen. Det är ju en och samma loop hela tiden!  B)
Enda variationen är att jag växlar mellan rim och några virvelljud. I övrigt en väldigt statisk trummis.
Men det får bli annat en annan gång. Tack för lyssning och kommentar!

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.12.2015, 01:30:59 ---
--- Citat från: Asti skrivet 26.12.2015, 15:30:16 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 26.12.2015, 12:18:55 ---
--- Citat från: Asti skrivet 26.12.2015, 11:44:05 ---Jätteskön ljudbild! Orgeln lagom stark nu!
Gillar resonatorn, som kanske kunde varit lite
Mer aktiv i solot... Bra!
/Asti

--- Slut citat ---

Med dist blev orgeln trevlig, tack för tips Henric!
Jag använder här förutom ett försiktigt reverb även något Kjerhus-chorus på resonatorn som kompar.
Det där med aktivitet i solot, är ett kapitel för sig. Här vill jag ha ett återhållsamt, vilket jag även hade i Lost Love, där jag och Girly sjöng och Hagis och Matteman var med:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=29842.msg216179#msg216179

--- Slut citat ---
Jo, det kan funka med återhållsamt, men då tycker jag tonerna bör klinga ut längre och gärna få lite
Vibrato/svaj så att det inte blir så mycket pauser i solot. Men det är så jag skulle gjort. :)
/Asti

--- Slut citat ---

Toner kan inte klinga ut längre på en resonator av detta slag (jämför med en banjo). Jag skulle önska att det var möjligt.
Försöken till vibrato och svaj rasslade mot strängarna, så förutom att toner dör snabbare än önskat, fick svaj minimeras.
Så nu vet du!    B)
Inte så lätt det här!
Men jag uppskattar att ta en paus så ofta jag får tillfälle!   :wub:
Kan ha med åldern att göra...  :D

--- Slut citat ---
Jag tänker nog för mycket på Ydderfs suveräna uppvisningar på
dobro-/resonatorgitarr och det ska jag inte begära av dig Max!  :)
Det duger gott så här!
/Asti

MaxB:
Tack Asti, även jag insåg och såg mina begränsningar.
YdderF är mycke bättre på instrumentet  B)
Hans gitarr är mycket bättre
Hans mikrofoner och övriga utrustning är mkt bättre
Han är bättre på att ratta ljudet
Han är bättre på samtliga punkter och jag kan ta det  :P
Jag hoppas och tror att han har minst lika roligt som jag i musikens värld.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion