Forum > Färdiga produktioner

MaxB - På Väg Hem Till Dig - trummor av Lazarus - 26 jan 2016

<< < (4/7) > >>

MaxB:
Ni musikanter är envisa  :P
Jag får kanske ta en titt på det imorgon?

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 25.12.2015, 22:05:09 ---Ni musikanter är envisa  :P

--- Slut citat ---

Brukar du referenslyssna dina mixar - testa att växla mellan denna och t ex En clown i mina kläder av Totta!

MaxB:

--- Citat från: Henric skrivet 26.12.2015, 10:27:15 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 25.12.2015, 22:05:09 ---Ni musikanter är envisa  :P

--- Slut citat ---

Brukar du referenslyssna dina mixar - testa att växla mellan denna och t ex En clown i mina kläder av Totta!

--- Slut citat ---

Det slår mig att jag borde referenslyssna men jag gör det inte.
Lyssnar nu på Tottas som du nämner och det slår mig att det inte är det soundet jag är ute efter.
Det soundet vill ha - finns i en del låtar jag hört men jag kan inte komma på barnen heter nu, jo en sångare som hette Lemma, nånting, hade en röst och ett nära sound, som jag gillade. Ska se om jag hittar...

Men jag hör nu att det uppenbarligen inte är det soundet jag var ute efter, snarare det soundet jag trodde den låten hade. Så lurigt - antar att jag är ute och cyklar om jag säger att jag är ute efter ett sound jag har i huvudet och sen struntar i referenslyssningen, för att jag inte vet var jag hittar det soundet?
Det måste ju finnas men jag hittar det bara inte...

Asti:
Jätteskön ljudbild! Orgeln lagom stark nu!
Gillar resonatorn, som kanske kunde varit lite
Mer aktiv i solot... Bra!
/Asti

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 26.12.2015, 11:30:42 ---
--- Citat från: Henric skrivet 26.12.2015, 10:27:15 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Det slår mig att jag borde referenslyssna men jag gör det inte.
Lyssnar nu på Tottas som du nämner och det slår mig att det inte är det soundet jag är ute efter.
Det soundet vill ha - finns i en del låtar jag hört men jag kan inte komma på barnen heter nu, jo en sångare som hette Lemma, nånting, hade en röst och ett nära sound, som jag gillade. Ska se om jag hittar...

Men jag hör nu att det uppenbarligen inte är det soundet jag var ute efter, snarare det soundet jag trodde den låten hade. Så lurigt - antar att jag är ute och cyklar om jag säger att jag är ute efter ett sound jag har i huvudet och sen struntar i referenslyssningen, för att jag inte vet var jag hittar det soundet?
Det måste ju finnas men jag hittar det bara inte...

--- Slut citat ---
När man mixar är det alltid bra att lyssna på annan musik, behöver nödvändigtvis inte vara samma sound eller genre - jag tro det handlar mycket om hur man lyssnar!
Sen är nackdelen med sånt här att det blir i stort sett omöjligt att lyssna utan att analysera....

Henric

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion