Forum > Färdiga produktioner

MaxB - På Väg Hem Till Dig - trummor av Lazarus - 26 jan 2016

<< < (3/7) > >>

MaxB:
Ny verre i första inlägget.

--- Citat från: Asti skrivet 25.12.2015, 08:16:45 ---Snyggt arr och fint framfört! Orgeln kan nog sänkas en aning...
Skulle föredragit solot med din akustiska resonatorgitarr!
Mysig låt och sången är bra, kanske någon stämma som kunde rensas..

--- Slut citat ---

Sänkt orgeln lite nu Det behövdes efter gårdagens mix! Tack som fan för gnistan så här på juldagen! Orkade inte micka resonatorn på julaftonskvällen men den gitarren är helt uppenbart bra att bekanta sig med mera. Den är så skön i soundet och att spela på, att jag tog med den på komp också i den här versionen, från alldeles nyss.

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 25.12.2015, 11:14:58 ---Det låter bra Max.  Jag tycker att ditt sound bara blir bättre och bättre med tiden.  Har det att göra med att du byter ut dina gamla 80tals-burkar allt eftersom månne?  ;)     
I övrigt (repriis) så låter det som du liksom håller igen på sången och det blir mycket (sir) väs av det hela.  Jag har vart inne på det förut, jag gillar mer då du sjunger uuut!  :)      God fortsättning förresten!    /Fuzz

--- Slut citat ---

Kan vara utrustningen som gör det. Har också börjat använda 24 bitars istället för 16 bitars ljud men osäker på om det har nån inverkan då jag ändå ser till att inspelningsvolymen på det spår jag för tillfället spelar in på nästan maxar 0 dB. Och nytt ljudkort är det så det är ju andra AD/DA DA/AD-omvandlare nu från M-Audio Fast Track Pro istället för Soundblaster Audigy som jag använde i gamla datorn.

Ja sången är inte hemma där du önskar men jag experimenterar vidare med mina metoder.  :lol:
God Jul!

HasseFX:
Intimt skönt sound! :) ! Riktigt bra sång och jag tycker det passar med det "väldigt nära" och torra för denna typ av låt och arr!

MaxB:

--- Citat från: HasseFX skrivet 25.12.2015, 14:03:04 ---Intimt skönt sound! :) ! Riktigt bra sång och jag tycker det passar med det "väldigt nära" och torra för denna typ av låt och arr!

--- Slut citat ---

Tack, jag vill också ha ett nära ljud på sången.

Henric:
Börjar låta bra här - jäkligt skön låt! Gillar resonatorgitarren, det är gött! (kanske något uns mera reverb på lead och resonator inte mkt -en smaksak)
Bra låt och ännu mera Totta vibbar nu!

Henric

Marsall:
Visst passar närsången helt klart.. Nu kanske liite för torr ändå för man hör när du rör dig lite från micen ..så liite reverb el delay på leaden för utjämna det hela .. Annars fint jobb hittills

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion