Forum > Färdiga produktioner
MaxB - På Väg Hem Till Dig - trummor av Lazarus - 26 jan 2016
Eddi:
Kommer precis från Henrics tråd till detta där närheten av leaden är precis tvärtom. Lite för mycket kan jag känna en aningen nerdrag och ett aningens reverb på leaden får den att limma bättre med körerna som jag tycker är fina. Sen upptäckte jag nåt taktfel vid 39 - vad händer där?
Dividend:
DEt är fin rytmik och skön text.
Gillar det här... Väcker känslor.
MaxB:
Ny verre i trådhuvudet
--- Citat från: Henric skrivet 22.12.2015, 17:38:42 ---Inte överdrivet distad men lite rördist är aldrig fel på en orgel!
--- Slut citat ---
Lite mer distad Hammond nu...
--- Citat från: Eddi skrivet 22.12.2015, 20:00:55 ---Kommer precis från Henrics tråd till detta där närheten av leaden är precis tvärtom. Lite för mycket kan jag känna en aningen nerdrag och ett aningens reverb på leaden får den att limma bättre med körerna som jag tycker är fina. Sen upptäckte jag nåt taktfel vid 39 - vad händer där?
--- Slut citat ---
Liite lägre på leaden men inte mer reverb. Nerdrag på delar av körstämmorna dock. Vet inte vad som hände/händer vid 39? Fortfarande?
--- Citat från: Dividend skrivet 22.12.2015, 22:29:56 ---Det är fin rytmik och skön text. Gillar det här... Väcker känslor.
--- Slut citat ---
Väcker känslor låter bra, det är meningen att det ska kännas som nära känslor! I så fall har jag lyckats på den punkten! Tack för lyssning och kommentar!
Asti:
Snyggt arr och fint framfört!
Orgeln kan nog sänkas en aning...
Skulle föredragit solot med din akustiska resonatorgitarr!
Mysig låt och sången är bra, kanske någon stämma som kunde rensas..
/Asti
Fuzzbub:
Det låter bra Max. Jag tycker att ditt sound bara blir bättre och bättre med tiden. Har det att göra med att du byter ut dina gamla 80tals-burkar allt eftersom månne? ;)
I övrigt (repriis) så låter det som du liksom håller igen på sången och det blir mycket (sir) väs av det hela. Jag har vart inne på det förut, jag gillar mer då du sjunger uuut! :) God fortsättning förresten! /Fuzz
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida