Forum > Demolåtar
November Blue
egghuvud:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 16.11.2015, 10:19:18 ---Håller med, skön låt. Dedär med sången... dennna Bouzuki kolliderar med sången tror jag, dom tävlar liksom om utrymmet. Kanske du kan åtgärda det med EQ... eller nåt?
//Space
--- Slut citat ---
Jo det kanske blir lite krock den ligger högt i övre mellanregister och det kan nog krocka med sångljudet som är lite dovt och brister i diskant och klarhet. Tack för lyssning iallfall
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 18.11.2015, 17:00:43 ---Fint som det är. Lite olika eq på strängar o röst kanske.
Nåt jag funderar på både på andras o mina låtar är om man (som du gör här) ska hålla ut på orden, eller klippa av dem kortare. Många sångare jag gillar sjunger orden väldigt korta så de nästan inte följer rytmiken, men ändå passar det ofta väldigt bra tycker jag. När jag själv gjort så har jag ibland fått nån kommentar att jag borde hålla ut mer på ändelsen. Men själv tycker jag oftast det låter "furt" (Hälsingedialekt) då.
Tankar på det.
--- Slut citat ---
Har faktiskt inte funderat så mycket på hur jag fraserar. Jag är ju i grunden trummis så jag tror att jag gärna vill ha en viss rytmik men det beror ju mycket på låten också så klart. Ibland är det coolt när man håller ut så länge så att det blir nästan jobbigt och ibland så gillar jag när det är kort och avhugget. Kommer att tänka mycket mer på det nu efter att du kommenterat det.
Tack för lyssning och tankar. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida