Forum > Demolåtar

November Blue

<< < (3/4) > >>

egghuvud:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 14.11.2015, 21:21:03 ---Bra låt :D

Liiite Neil Young-varning, du gillar? :D :D B)

/Marre

--- Slut citat ---

Harvest med Niel Young är en skiva som jag ständigt återvänder till. Lite stofilvarning på det. Tack för lyssningen

--- Citat från: MaxB skrivet 14.11.2015, 22:43:07 ---Skönt! Feelingen finns med men torra ljudet på sången har placerat på annan plats än resten.

--- Slut citat ---

Jo det är nog så. Murrig sång är noterat.- Funderade på att arra om den svulstigt och storvulet. Få se om tiden räcker till. Tack för kommentarer
 :)

--- Citat från: Plinka skrivet 15.11.2015, 11:40:14 ---Kul att du delar med dig! Härlig livekänsla, den kanske ska få vara så här enkel. Ibland kan jag känna att en bas hade balanserat upp de höga frekvenserna från strängarna och munspelet? Sångmixen kan som redan nämnts krispas till lite grann. Skön låt!

--- Slut citat ---

Bas hade funkat (och kanske lite trummor och stråkar och feta körer och....) Kul att du gillade det och tack för att du lyssnade och kommenterade  :)

Wernborg:
Fin låt. Sången kanske instängd, men hela produktionen är lite för vass generellt tycker jag.
Får man se en bild på samlingen kanske ?  :rolleyes:

egghuvud:

--- Citat från: Wernborg skrivet 15.11.2015, 19:40:33 ---Fin låt. Sången kanske instängd, men hela produktionen är lite för vass generellt tycker jag.
Får man se en bild på samlingen kanske ?  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Får nog inte plats på en bild men jag kanske skulle göra en tråd och lägga upp lite ljudexempel. Får se om jag orkar med.
Tack för kommentarerna och lyssningen. Jag proddade inte så mycket eftersom det var tänkt att vara en enkel inspelning med lite livekänsla, men jag fattar av kommentarerna att det inte riktigt funkade.

spacetrucker:
Håller med, skön låt. Dedär med sången... dennna Bouzuki kolliderar med sången tror jag, dom tävlar liksom om utrymmet. Kanske du kan åtgärda det med EQ... eller nåt?

//Space

Håkan Nilsson:
Fint som det är. Lite olika eq på strängar o röst kanske.
Nåt jag funderar på både på andras o mina låtar är om man (som du gör här) ska hålla ut på orden, eller klippa av dem kortare. Många sångare jag gillar sjunger orden väldigt korta så de nästan inte följer rytmiken, men ändå passar det ofta väldigt bra tycker jag. När jag själv gjort så har jag ibland fått nån kommentar att jag borde hålla ut mer på ändelsen. Men själv tycker jag oftast det låter "furt" (Hälsingedialekt) då.
Tankar på det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion