Forum > Demolåtar
November Blue
egghuvud:
Hej.
Tänkte på tråden som handlade om hur vi bidrar till forumet och insåg att jag väldigt sällan lägger upp låtar vilket är synd för det är alltid kul emd feedback.
Vad många inte vet är att jag samlar fanatiskt på stränginstrument. Mitt senaste tillskott är en Irländsk Bouzuki. Skrev en liten improviserad höstvisa med den. Kanske skulle man arra lite annorlunda med trummor, bas, stråkar och körer? Eller så funkar den så här i sin enkelhet, alternativt inte alls.
Kommentera gärna om ni orkar och känner för det. :)
Eddi:
Verkligen härlig låt. Kan ju utvecklas hur mycket som helst men duger jättebra som den är, kanske rösten borde upp mer ur ett frekvenshäbseende... Tankar bara, gillart :D
egghuvud:
--- Citat från: Eddi skrivet 13.11.2015, 23:03:17 ---Verkligen härlig låt. Kan ju utvecklas hur mycket som helst men duger jättebra som den är, kanske rösten borde upp mer ur ett frekvenshäbseende... Tankar bara, gillart :D
--- Slut citat ---
Jo det kan nog stämma. Skall se om jag kan vässa den lite. Fuskade och lade munspelet på samma kanal för att göra det lite enkelt men jag kanske måste separera dem. :)
Marsall:
Morgonkaffe med god musik vad kan smaka bättre :) Säger som Eddie funkar fint så här avskalad...Om du inte kan hålla dig (o det kunde jag inte heller " :lol: )så kanske vid 83 nånstans kanske lägga in nåt/några rytminstrument ? ..ett ägg ? försiktig congas ?nåt?.. ..Vid ca 117 ca låter det lite som om den ena guran e lite het på gröten /snabb ...Sen sjunger du kalas så en egen kanal o ratta till liiite mer crisp..nu lite burkigt ..Men skön lyss ini kaklet :D
Asti:
Skön novemberlåt, som med fördel kan behållas i det här sparsmakade arret!
Bra sång och inlevelsefullt munspelslir. Bouzukin låter fint, men kanske
lite "strängrassel" kunde tas bort...?
Håller med Marsall ang sången - den skulle behöva lite mer diskant och klarhet
i mellanregistret. Nu ligger det en "filt" över sångljudet tyvärr.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida