Forum > Färdiga produktioner
Hawk-You show me love
hawk:
Huga er go vänner här kommer en alldeles färsk låt som jag gärna skulle vilja ha lite feedback på
både som låt och mix.Tackar på förhand
LÅTNAMN:Show me love
ARTIST/GRUPP:
GENRE:pop
LÅTLÄNGD:3.19
KOMPOSITÖR:Höök/Lindeberg/Lövgren
PRODUCENT:Höök/Lindeberg
EV. MEDVERKANDE:Höök/Lindeberg/Lövgren
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3
Harmonica mike:
Tjena Höken.
Det låter bra detta - svinbra sång! Mixen låter nästan ok i mina monitorer.Virveln låter däremot lite "kaffe burk fylld med sand",jag hade föredragit lite mer tryck från den.Kanske även baskaggen skulle behöva lite mer botten - eq:a!Men det kanske skall vara så i denna genre? Kanske några av körena ligger lite högt i ljud bilden,tycker att dom tar över leaden lite där dom möter varandra - men det är ju i mina monitorer. Kanske basen ligger lite lågt oxå,men det är ju ett ljud ideal.Lyssnat 2 ggr nu,leaden ligger oxå lite högt tycker jag.I övrigt så är det bara att håva in storkovan!
Bra låt!
Mvh
Micael
hawk:
tackar för feedbacken H-mike
ska ta och lyssna över det du nämner, kul att du gillade låten
MVH Conny
equality:
Verkligen skickligt hantverk. Särskilt stämmorna är görtajta. Ingen genre som jag går igång på men säkert finns en kommersiell potential i detta med "snälla" harmonier.
Nånting i den annars perfekta ljudbilden känns lite hårt, kan det vara för lite bas?
mahan:
Oh yess Conny!
Almost perfect, verkligen toppenkomposition och arr!
Halv höjning på slutet åxå, skön sång och stämmor som heter duga!
Enda som jag hakar mig på e mixen, låter onödigt vass, tycker sångdiskanten kunde skäras eller använda deesser. Höj basen så det fläskar på lite. Denna genre behöver baaas, tryckare på senkvällen ska kännas som hearthbeat. Kanske ta ner elkompguran aningen eller skär lite på melleregistret där.
Lite mer botten i baskaggen o virveln.
Men herregud så härlig sångröst, personlig och skön, kompet och arret får Eagles att avundas :wub:
Lite skruv på mixen och så mastring och KR kommer att få en ny HIT!
Skitsnyggt jobbat! :)
h. Johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida